YIT hankki uuden tontin Donin Rostovin keskustasta Etelä-Venäjältä

YIT:n venäläinen tytäryhtiö YIT Don on ostanut Donin Rostovin keskustasta Leninskin kaupunginosasta 2,7 hehtaarin tontin. Tontille on suunnitteilla neljä 20-kerroksista taloa, joihin tulee lähes 1000 1-3 huoneen asuntoa. Talojen kokonaispinta-ala on yli 48 000 neliötä, ja kohteen kokonaisarvoksi arvioidaan noin 90 miljoonaa euroa. Alueen rakentamisen arvioidaan käynnistyvän vuoden 2014 loppuun mennessä, ja koko kohteen on tarkoitus valmistua vuoden 2019 syksyllä. Tontti maksetaan useammassa erässä rakentamisen edetessä.

Kerrostalokokonaisuutta ympäröivälle alueelle rakennetaan liikunta- ja lastenleikkipaikkoja. Lisäksi alueelle on suunniteltu pysäköintitilat lähes 300 autolle. Kävelyetäisyyden päässä asuinkorttelista sijaitsee viheralue ulkoilua varten. Alueella on hyvät julkiset liikenneyhteydet sekä kattavat päivittäis- ja kunnallispalvelut.

”Uuden kerrostalokokonaisuuden suunnittelussa pääpiirteenä on suomalaiselle arkkitehtuurille ominainen pelkistetty skandinaavinen linja, joka heijastuu koko rakennuksessa ja sen kaikissa kerroksissa. Suunnitelmaa toteuttamaan valitaan modernia tyylisuuntaa edustavat arkkitehdit. Uskomme, että aikaisempien Donin Rostoviin rakentamiemme menestystä niittäneiden kohteiden tapaan asiakkaat tulevat arvostamaan myös tätä uutta hankettamme, jonka avulla luomme parempaa elinympäristöä kaupungin keskustaan”, kertoo YIT Donin pääjohtaja Andrei Shumejev.

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, sanna.kaje@yit.fi, +358 50 390 6750

Teemu Helppolainen, Venäjä-liiketoiminta-alueen johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. +7 915 316 8216, teemu.helppolainen@yit.ru