YIT ja Caverion lahjoittivat työvaatteita Punaisen Ristin avustuskohteisiin

Uudet ja käyttämättömät, mutta uusien turvamääräysten vastaiset työvaatteet lahjoitettiin Punaiselle Ristille ja edelleen avustuskohteisiin katastrofialueilla. YIT:n ja Caverionin lahjoittamat työvaatteet vastaanotettiin Tampereella Punaisen Ristin logistiikkakeskuksessa.

Lahjoitetut työvaatteet eivät enää vastanneet työturvallisuusmääräyksiä mm. liian vähäisen huomiovärin vuoksi, joten niitä ei voinut käyttää työmailla ja asennuskohteissa. Huomiovärin puuttuminen ei kuitenkaan estä vaatteiden käyttöä muussa tarkoituksessa, sillä vaatteet ovat laadukkaita ja käyttämättömiä takkeja, housuja ja haalareita. Työvaatteita on kaksi kontillista ja niiden arvo on noin 150.000 euroa.

YIT ja Caverion halusivat löytää käyttämättömille vaatteille osoitteen, jossa ne tulisivat hyödylliseen käyttöön sinne, missä niitä eniten tarvitaan.

Avainsanat:

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2017 yhdistetty vuotuinen liikevaihtomme oli yli 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi