YIT JA EVLI ALLEKIRJOITTIVAT PIETARIN 100 MILJ. EURON KIINTEISTÖKEHITYSHANKKEIDEN SOPIMUKSEN

YIT Lentek ja Evli Pankin kiinteistöpääomarahasto EPI (Evli Property             Investments) Russia ovat allekirjoittaneet lopullisen sopimuksen noin 100        miljoonan euron arvoisten toimisto- ja logistiikkatilahankkeiden toteuttamisesta YIT:n tonteille Pietariin. Osapuolet allekirjoittivat asiasta esisopimuksen      2.11.2006.

Sopimus käsittää 10 000 m2:n laajuisen toimistorakennuksen rakentamisen Pietariin ja 75 000 m2:n laajuisen logistiikkakeskuksen rakentamisen Pietarin kansainvälisen Pulkovon lentokentän välittömään läheisyyteen Gorelovoon. Lisäksi YIT on varannut EPI Russialle oikeuden laajentaa logistiikkakeskusta noin 100 000 m2:lla.

Toimistokohteen rakennustyöt on käynnistetty vuonna 2006. Logistiikkakeskuksen rakennustyöt käynnistetään kesällä 2007. Molempien kohteiden arvioidaan valmistuvan alkuvuodesta 2008.

YIT tiedotti esisopimuksen allekirjoittamisesta 3.11.2006. Evlin lehdistötiedotteet löytyvät osoitteesta www.evli.com.

Lisätietoja antavat: Juha Vättö, pääjohtaja, ZAO YIT Lentek, 0400 558 164 Peter Forssell, kiinteistökehitysjohtaja, ZAO YIT Lentek, 040 532 2273, peter.forssell@yit.ru

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi