YIT JA EVLI SOPIVAT 100 MILJ. EURON KIINTEISTÖKEHITYSHANKKEISTA PIETARIIN

PÖRSSITIEDOTE  3.11.2006  KLO 10.00

YIT JA EVLI SOPIVAT 100 MILJ. EURON KIINTEISTÖKEHITYSHANKKEISTA PIETARIIN

YIT Lentek ja Kiinteistöpääomarahasto EPI (Evli Property Investments) Russia ovat 2.11.2006 allekirjoittaneet esisopimuksen noin 100 miljoonan euron arvoisten toimisto- ja logistiikkatilahankkeiden toteuttamisesta YIT:n tonteille Pietariin.

YIT vastaa hankkeiden suunnittelusta ja toteuttamisesta.
Kiinteistöjen omistajaksi tulee Evli Pankin kiinteistöpääomarahasto EPI Russia I.

Sopimus käsittää 10 000 m2:n laajuisen toimistorakennuksen rakentamisen Primorskij Proskpektille Pietariin ja 75 000 m2:n laajuisen logistiikkakeskuksen rakentamisen Pietarin kansainvälisen Pulkovon lentokentän läheisyyteen Gorelovoon.
Lisäksi YIT varaa EPI Russialle oikeuden laajentaa logistiikkakeskusta noin 100 000 m2:lla.

Toimistokohteen rakennustyöt on tavoitteena käynnistää vuonna 2006 ja sen arvioidaan valmistuvan vuoden 2007 loppuun mennessä.
Logistiikkakeskuksen rakennustyöt käynnistetään kevättalvella 2007 ja sen arvioidaan valmistuvan vuoden 2008 alkupuolella.

Evli on tänään julkaissut Pietarin kiinteistöhankkeita koskevan lehdistötiedotteen, joka löytyy osoitteesta www.evli.com.

Lisätietoja antavat: Timo Lehmus, kansainvälisen toiminnan johtaja, YIT Rakennus Oy, 0400 409 181, timo.lehmus@yit.fi Petra Thorén, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, 040 764 5462, petra.thoren@yit.fi

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi