YIT ja Intelle laajentavat yhteistyötään toimitilojen 3D-visualisoinnissa

YIT ja ohjelmistoyhtiö Intelle Innovations Oy kehittivät yhteistyössä vuonna 2013 virtuaalisen 3D-tilamallintaja –työkalun, jonka avulla voidaan liikkua kolmiulotteisessa toimistossa ja suunnitella asiakkaan kanssa yhdessä organisaation tilaratkaisuja. Nyt YIT:n ja Intellen yhteistyö laajenee siten, että 3D-tilamallintaja tulee kattamaan toimistotilojen virtuaalimallien lisäksi myös kauppakeskusten ja logistiikkatilojen mallinnokset.

“Olemme iloisia voidessamme kertoa yhteistyön laajenemisesta YIT:n kanssa. Tämä sopimus on merkittävä askel Intellen strategiassa tuottaa lisäarvoa virtualisoinnin avulla asiakasyrityksillemme.” sanoo Kari Eskelinen Intelle Innovations Oy:stä.

“Tilamallintaja on mainio työkalu visualisoimaan toimitiloja ja konsepteja 3D-tekniikan avulla. Pystymme nyt entistä paremmin havainnollistamaan mm. tilojen toiminnallisuutta, kokoa, kulkureittejä ja sitä, miltä lopullinen toimitila näyttää, vaikka itse rakennus on vielä piirustuspöydällä.” toteaa Timo Räikkönen YIT:ltä.

Lisätietoja :
Timo Räikkönen, kehitys- ja markkinointijohtaja, YIT Rakennus oy, puh. +358 40 515 2231, timo.raikkonen@yit.fi

Kari Eskelinen, myyntijohtaja, Intelle Innovations Oy, puh. + 358 40 824 3677,
kari.eskelinen@intelle.fi

3D-tilamallintajan esittelyvideo >>

Avainsanat:

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi