YIT JA JULIUS TALLBERG-KIINTEISTÖT SUUNNITTELEVAT LIIKERAKENNUSTA SUOMENOJALLE

YIT OYJ                 SIJOITTAJAUUTINEN                   1.7.2011 klo 12.30

YIT JA JULIUS TALLBERG-KIINTEISTÖT SUUNNITTELEVAT LIIKERAKENNUSTA SUOMENOJALLE

Julius Tallberg-Kiinteistöt Oyj ja YIT Rakennus Oy ovat allekirjoittaneet hankesopimuksen, joka tähtää YIT:n kehittämän ’MotorCenter’-konseptin mukaisen liiketilakokonaisuuden rakentamiseen Julius Tallberg-Kiinteistöt Oyj:n omistamalle tontille Espoon Suomenojalle osoitteeseen Suomalaistentie 7.

YIT:n tehtävänä on kohteen kaupallisen konseptin kehittäminen, tilojen markkinointi ja vuokraus sekä kohteen rakentaminen. Kohteen vuokrattava pinta-ala on noin 9 300 m2.

Tavoitteena on käynnistää rakennustyöt vuoden 2012 aikana sen jälkeen, kun hankkeen käynnistämisen edellyttämät vuokrasopimukset on allekirjoitettu ja toteutuksen edellyttämä asemakaavamuutos on lainvoimainen.

MotorCenter Suomenoja sijaitsee Suomenojan vähittäiskaupan keskittymässä. Ympäristön ostovoimaisuus ja hyvät liikenneyhteydet tekevät alueesta erittäin halutun liikepaikan.

YIT:n kehittämä MotorCenter-konsepti tarjoaa tuotteita ja palveluja autoille ja aktiivisen ihmisen vapaa-aikaan. Suunnitelmien mukaan pääkaupunkiseudulle rakennetaan seuraavan viiden vuoden kuluessa kymmenen MotorCenteriä lisää. Asiakaskysyntä konseptille on vahva.

Jo valmistuneet MotorCenterit Helsingin Herttoniemessä ja Konalassa avaavat ovensa asiakkaille tämän vuoden kesän aikana. Seuraavina ovat vuorossa MotorCenter Avia Vantaalla keväällä 2012 ja MotorCenter Suomenoja Espoossa vuonna 2013.

Lisätietoja antavat:
Yksikönjohtaja Tapio Salo, YIT Rakennus Oy, Liikerakentamispalvelut, puh. 050 505 2608
Toimitusjohtaja Hannu Vuorela, Julius Tallberg-Kiinteistöt Oyj, puh. 0500 218 216

Virva Salmivaara

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, ammattilehdet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi