YIT ja Lidl toteuttavat pienliikekeskuksen Vantaan Tammistoon

LEHDISTÖTIEDOTE              15.6.2009 klo 10.00

YIT ja Lidl toteuttavat pienliikekeskuksen Vantaan Tammistoon

YIT ja Lidl toteuttavat laajuudeltaan n. 1 100 m2:n pienliikekeskuksen Vantaan Tammistoon Lidlin nykyisen myymälän viereen. Kohteen rakennustyöt on aloitettu kesäkuussa 2009 ja sen on määrä valmistua tämän vuoden loppuun mennessä. Pienliikekeskus tulee Lidlin omistukseen.

Tammiston pienliikekeskus Tammi on lähtölaukaus ympäri Suomen toteutettavista pienliikekeskuksista, joita YIT kehittää Lidlin myymälöiden yhteyteen. Pienliikekeskuksia rakennetaan noin 20 kappaletta vuoteen 2012 mennessä. Liikekeskusten laajuus vaihtelee 600 m2-1 300 m2.

Pienliikekeskukset sijoittuvat asutuksen läheisyyteen, hyville liikepaikoille liikenneväylien varteen tai olemassa oleviin suurempiin kaupan keskittymiin.

YIT:n kehittämä liikekeskuskonsepti on luotu palvelemaan lähialueiden asukkaita.
Palveluvalikoima räätälöidään alueittain asukkaiden tarpeiden mukaisesti. Liikekeskukset säästävät päivittäiseen asiointiin kuluvaa aikaa ja vähentävät merkittävästi kaupassakäyntimatkoja. Olemassa olevia kauppapaikkoja täydentämällä voidaan alueen palvelutarjontaa parantaa lähes ilman kunnallista investointitarvetta. Valtakunnallisesti koko hanke tuo 350-450 uutta työpaikkaa kaupan ja palvelun alalle.

Pienliikekeskus Tammi vahvistaa Vantaan Tammiston päivittäisiä palveluita tarjoamalla muun muassa videovuokraamon, lounasravintolan, pizzerian, lemmikkieläinkaupan, kahvila/leipomon, vaatetuksen ja kodin pienelektroniikan tuotteita ja palveluita.

Vantaan kaupungin yrityspalvelujohtaja Leea Markkula-Heilamo on erittäin tyytyväinen pienliikeskuksen tuloon Vantaalle.

- Aviapolikseen kuuluvan Tammiston alueen asukkaiden kaupalliset lähipalvelut monipuolistuvat mukavasti pienliikekeskuksen myötä, Markkula-Heilamo toteaa.

Seuraavien liikekeskusten rakentaminen aloitetaan kesällä 2009 Hämeenlinnan Tiiriöön sekä Tuusulaan. Syksyllä ovat vuorossa Mäntsälä, Heinola, Kaarina ja Pirkkala.

Lisätietoja antavat: YIT Rakennus Oy, Tapio Salo, puh. 050 505 2608, tapio.salo@yit.fi Lidl Suomi Ky, Antti Tiitola, puh. 09 234 561, meri.rajaniemi@lidl.fi

YIT OYJ Veikko Myllyperkiö Viestintäjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi