YIT JA STATOIL SOLMIVAT KEHYSSOPIMUKSEN TOIMISTORAKENNUSTEN KUNNOSSAPITOPALVELUISTA NORJASSA

LEHDISTÖTIEDOTE           19.4.2010 klo 9.00
 YIT JA STATOIL SOLMIVAT KEHYSSOPIMUKSEN TOIMISTORAKENNUSTEN                      KUNNOSSAPITOPALVELUISTA NORJASSA

YIT ja Statoil ovat solmineet kehyssopimuksen Statoilin toimistorakennusten käyttö- ja kunnossapitopalvelujen hoitamisesta Norjassa. Sopimus kattaa toimistotilaa yli 400 000 m2 laajuudelta. Sopimuskausi on 3 vuotta ja lisäksi sopimus sisältää option yhteen lisävuoteen. Teknisesti sopimuksen piiriin kuuluvat ilmanvaihto-, putkisto- ja sähkötyöt sekä ulkoalueiden ja kiinteistön kunnossapito.

Yhteistyösopimus YIT:n kanssa tukee Statoilin visiota moderneista toimitiloista, jotka tukevat tehokkuutta, hyvinvointia ja hyvää terveyttä. Statoilin tilat tukevat samalla myös kestävää kehitystä sisältämällä energiatehokkaita ja ympäristöystävällisiä ratkaisuja kilpailukykyisin kustannuksin.

YIT:llä on laaja kokemus kiinteistöjen ja niihin liittyvien teknisten järjestelmien käyttö- ja kunnossapitopalveluista. Huolto- ja kunnossapitopalvelut ovat YIT:n strateginen painopistealue Kiinteistö- ja teollisuuspalveluissa.

- Sopimus on YIT:lle strategisesti merkittävä sekä Norjassa että kansainvälisesti, sanoo YIT:n Norjan yhtiön, YIT AS:n, toimitusjohtaja Trygve B.
Thøgersen. - Vuonna 2009 sovimme Statoilin kanssa Norjassa tietoliikennejärjestelmiin liittyvän sopimuksen, jonka arvo on noin 60 milj. euroa. Nyt solmittu sopimus on selvästi laajempi ja katsomme sen olevan osoitus siitä, että olemme tarjonneet Statoilille laadukasta palvelua, sanoo Thøgersen.

Lisätietoja antaa: Toimitusjohtaja Trygve B. Thøgersen, YIT AS, puh. +47 993 21973

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 23 500. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

YIT on Norjan johtava täysin integroitujen kiinteistöteknisten palvelujen toimittaja. Toiminta kattaa sisäilmaan, sähköjärjestelmiin, automaatioon, energiansäästöön, putkistoihin, tietoliikenteeseen, audio-visuaalisiin järjestelmiin ja turvallisuuteen liittyvän tekniikan. Lisäksi yhtiö tarjoaa kiinteistöjohtamisen palveluja ja kiinteistöjen ja teknisten järjestelmien kunnossapitopalveluja. YIT AS:n liikevaihto on yli 400 milj. euroa, henkilöstömäärä 3 200 ja eri puolilla Norjaa sijaitsevien toimipaikkojen lukumäärä 60.