YIT ja Telia Finland solmivat sopimuksen Triplan toimistotilojen vuokraamisesta

YIT OYJ Sijoittajauutinen 16.8.2018 klo 9.30

YIT ja Telia Finland ovat allekirjoittaneet sopimuksen Pasilan kaupunkikeskukseen Triplaan valmistuvien Workery East -toimistotilojen vuokraamisesta pitkällä vuokrasopimuksella. Vuokrasopimus käsittää noin 21 000 neliötä Triplan itäisimmässä korttelissa, uuden Pasilan aseman yläpuolella.

Sopimuksen myötä Triplan Workery East -toimistojen vuokrausaste nousee noin 80 prosenttiin. Toimistojen rakentaminen käynnistyi alkuvuonna 2018, ja Telia Finlandin on tarkoitus muuttaa tiloihin maaliskuussa 2020. Keski-Pasilaan vaiheittain vuosina 2019–2020 valmistuva Tripla on kolmen korttelin kokonaisuus, johon kuuluu Mall of Tripla -kauppakeskus, pysäköintilaitos, joukkoliikenneasema, asuntoja, hotelli ja toimistoja. Toimistotiloja on yhteensä noin 50 000 m2.

”Tutkimme useita eri vaihtoehtoja uudelle toimitilallemme, ja Pasilan Tripla täytti vaatimuksemme parhaiten. Triplan sijainti liikenteen solmukohdassa on aivan ylivoimainen, samoin sinne tulevat palvelut ovat erittäin monipuoliset. Uudesta pääkonttoristamme tulee kohtaamispaikka asiakkaillemme ja kumppaneillemme, innostava työympäristö työntekijöillemme ja joustava työtila tulevaisuuden tarpeisiimme”, sanoo Stein-Erik Vellan, Telia Finlandin toimitusjohtaja.

Sopimuskokonaisuuteen sisältyy Telia Finlandin nykyisten Helsingin Vallilassa sijaitsevien pääkonttorikiinteistöjen myyminen YIT:lle. Lisäksi YIT ja Telia Finland neuvottelevat mahdollisuudesta perustaa yhteisyritys kiinteistön kehityshanketta varten. Ostettavien kiinteistöjen laajuus on noin 50,000 neliömetriä ja niihin on tarkoitus kehittää moderneja tiloja monipuolisesti uusiin käyttötarkoituksiin.

”Olemme tyytyväisiä voidessamme tarjota Telia Finlandille uudet tilat Triplan tulevasta kaupunkikeskuksesta. Lisäksi olemme innoissamme mahdollisuudesta kehittää koko Keski-Pasilan aluetta yhtenä kokonaisuutena, jossa yhdistyvät viihtyisä asuminen, modernit ja monikäyttöiset toimistotilat sekä hyvät palvelut ja kulkuyhteydet”, toteaa Esa Neuvonen, YIT:n Toimitilat-segmentin johtaja.

Lisätietoja antavat:

Hanna Jaakkola, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 040 5666 070, hanna.jaakkola@yit.fi

Esa Neuvonen, Toimitilat -segmentin johtaja, YIT Oyj, puh. 040 500 1003, esa.neuvonen@yit.fi

Hanna Jaakkola

Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2017 pro forma -liikevaihtomme oli yli 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi