YIT JA VVO SOLMIVAT SOPIMUKSEN 166 ASUNNON RAKENTAMISESTA ESPOOSEEN

LEHDISTÖTIEDOTE          27.11.2009 klo 11.00
 YIT JA VVO SOLMIVAT SOPIMUKSEN 166 ASUNNON RAKENTAMISESTA ESPOOSEEN               YIT ja VVO ovat allekirjoittaneet urakkasopimuksen 166 asunnon rakentamisesta    Espoon keskukseen. Kohteen hankinta-arvo on noin 25 milj. euroa. Rakentaminen    toteutetaan ns. välimallilla eli kohteella on 10 vuoden korkotukilainoitus.

Asuntokohde rakennetaan osoitteeseen Asemakuja 1. Se koostuu neljästä seitsemänkerroksisesta talosta, joiden autopaikat toteutetaan pihakannen alle. Asuntojen keskipinta-ala on hieman alle 50 asm2. Rakennustyöt alkavat välittömästi ja asunnot valmistuvat keväällä 2011.

VVO:n kiinteistöjohtaja Eero Saastamoisen mukaan kohde täydentää hyvin VVO:n Espoon asuntokantaa ja täyttää erinomaisesti VVO:n asettamat sekä laadulliset että sijainnilliset tavoitteet. Kohde toteutetaan Espoon rautatieaseman ja hyvien palvelujen välittömään läheisyyteen.

Lisätietoja antavat: Harri Isoviita, Asuntorakentaminen-liiketoimintaryhmän johtaja, YIT Suomen Rakentamispalvelut, puh. 040 553 3833 Eero Saastamoinen, kiinteistöjohtaja, VVO-yhtymä Oyj, puh. 0400 442 999.

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2008 YIT:n liikevaihto oli 3,9 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 25 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.yit.fi

VVO on Suomen suurin vuokra-asuntoyritys, joka omistaa yhteensä 38 500 vuokra-asuntoa 47 paikkakunnalla. VVO perustettiin osuuskuntana vuonna 1969. Tänään 40-vuotiaana VVO on ammattiliittojen ja eläkevakuutusyhtiöiden omistama julkinen osakeyhtiö. VVO-yhtymä Oyj:n liikevaihto vuonna 2008 oli 327,2 miljoonaa euroa ja tulos ennen veroja 32,8 miljoonaa euroa.