YIT JATKAA RAKENTAMISTA ESPOON KOSKELOSSA

LEHDISTÖTIEDOTE   19.2.2010   KLO 14.00

YIT JATKAA RAKENTAMISTA ESPOON KOSKELOSSA

YIT Rakennus Oy on solminut Vakuutusosakeyhtiö Henki-Fennian kanssa sopimuksen, jonka myötä YIT toteuttaa Henki-Fennian omistukseen toimisto- ja tuotantokiinteistön Espoon Koskeloon. Kiinteistöön tulee vuokralaiseksi alallaan johtava palvelualan yritys. Noin 3 000 m2 suuruisen kiinteistön rakennustyöt alkavat maaliskuussa ja sen on määrä valmistua loppuvuodesta 2010.

YIT jatkaa Koskelon alueen kehittämistä vastaten kasvaneeseen tilakysyntään.
Läheisen Koskelo Trade Parkin kolmas rakennus valmistui viime kesänä ja suunnitelmissa on kokonaisuuden laajentaminen uusilla rakennuksilla myös jatkossa.

Trade Park- konseptissa yritysten on mahdollista sijoittaa varastonsa yhteyteen myös toimisto- ja liiketilansa. Trade Parkissa myös pienemmät yritykset voivat saada suurten yritysten edut tila- ja palveluratkaisujen osalta.

Lisätietoja Jukka Hanhilahti, johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 040 557 6514, jukka.hanhilahti@yit.fi

Timo Rantala, Kiinteistösijoitusjohtaja, Fennia p. 010 503 5414, timo.rantala@fennia.fi

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 23 500. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi