YIT JATKOI PALVELUSOPIMUKSIAAN COMMERZBANKIN JA LEIBNIZIN LASKENTAKESKUKSEN KANSSA SAKSASSA

YIT OYJ                LEHDISTÖTIEDOTE        18.8.2011 klo 10:00

YIT:n saksalainen tytäryhtiö YIT Germany GmbH on solminut kaksi palvelusopimusta. Commerzbank jatkoi YIT:n kanssa sopimustaan Frankfurtissa sijaitsevan Gallileo Towerin toimitilajohtamisesta ja Leibnizin laskentakeskus (LRZ) jatkoi sopimustaan laajentaen sen samalla kattamaan myös LRZ II -rakennuksen Münchenin lähistöllä Garchingissa. Sopimukset kasvattavat YIT:n palveluliiketoimintaa yhtiön strategian mukaisesti.

Gallileo Towerin toimitilajohtamissopimusta jatkettiin Commerzbankin kanssa kolmella vuodella. Rakennuksen hyvä hoito ja energiaoptimaalinen käyttö puhuivat hyväksi havaitun kumppanin puolesta. YIT:n ympärivuorokautisen hätäpalvelun lisäksi viisi huoltotyöntekijää huolehtii paikan päällä 38-kerroksisen rakennuksen kaikista teknisistä laitteistoista. YIT:n tehtävänä on varmistaa tilojen toimivuus laitteistojen optimaalisella kunnossapidolla. Rakennuksessa on perinteisten toimistotilojen lisäksi ravintola ja English Theatre -teatteri, joiden kunnossapidolle on erityisvaatimuksensa.

Leibnizin laskentakeskuksen (LRZ) jatkoi voimassa olevaa sopimusta viidellä vuodella. Palvelujen pysyvä erinomainen laatu yhteistyön alusta alkaen vakuuttivat asiakkaan laajentamaan sopimusta kattamaan myös vastavalmistunut LRZ II -rakennus. YIT:n tavoitteena on pitää käyttö- ja energiakustannukset jatkuvasti pieninä energiatehokkaiden toimien avulla. Lisähaastetta luo tiloissa käytettävä supertietokone ”SuperMUC”, joka vaatii jatkuvaa nestejäähdytystä.

Lisätietoja:
Barbara Niedermeier, YIT Germany GmbH, Markkinointi ja viestintä, Puh.: +49 991 3104-287, barbara.niedermeier@yit.de

Virva Salmivaara

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä ja Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on yli 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

YIT Germany GmbH on yksi suurimmista taloteknisten järjestelmien sekä kiinteistöjen käyttöön ja energiatehokkuuteen liittyvien elinkaaripalvelujen tarjoajista Saksassa. YIT Germanylla on oma tutkimus- ja kehityskeskus, ja se markkinoi lisäksi KRANTZ KOMPONENTEN -merkkiä sekä ilmanvaihtoteknisiä erityisratkaisuja ja poistoilman puhdistuslaitoksia. YIT Germanyn koko maan kattavat 25 toimipaikkaa työllistävät maailmanlaajuisesti noin 2 800 työntekijää.

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi