YIT käynnistää 350 henkilöä koskevat YT-neuvottelut Suomen Kiinteistöteknisissä palveluissa

LEHDISTÖTIEDOTE             17.11.2008 klo 14:00

YIT käynnistää 350 henkilöä koskevat YT-neuvottelut Suomen Kiinteistöteknisissä  palveluissa

YIT Kiinteistötekniikka Oy:ssä käynnistetään valtakunnalliset YT-neuvottelut, jotka koskevat arviolta yhteensä 250 työntekijän ja 100 toimihenkilön lomauttamista tai irtisanomista. YT-neuvottelujen tavoitteena on turvata yhtiön kilpailukyky rahoitusmarkkinoiden kriisin myötä vaikeutuneessa markkinatilanteessa.

Mahdolliset lomautukset ja irtisanomiset toteutetaan vuoden 2009 ensimmäisen puolivuotiskauden aikana.

YIT kertoi tammi-syyskuun osavuosikatsauksensa yhteydessä sopeuttavansa toimintaansa ja leikkaavansa kiinteitä kustannuksiaan vallitsevan markkinatilanteen mukaisiksi. Toimenpiteet etenevät vaiheittain konsernin eri toimintamaissa ja toimialoilla. YIT:n palveluksessa oli syyskuun lopussa lähes 26 700 henkilöä, joista noin 10 600 työskenteli Suomessa.

Lisätietoja antavat: Matti Malmberg, toimitusjohtaja, YIT Kiinteistötekniikka Oy, puh. 050 390 0330 Juhani Pitkäkoski, toimialajohtaja, YIT Kiinteistötekniset palvelut, puh. 0400 451 644

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, ammattilehdet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2007 YIT:n liikevaihto oli 3,7 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan OMX Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä. www.yit.fi