YIT käynnistää aluehankkeen Prahassa, Tšekissä

SIJOITTAJAUUTINEN                                  22.9.2015 KLO 11.00

YIT käynnistää aluehankkeen Prahassa, Tšekissä

YIT käynnistää merkittävän aluehankkeen rakentamisen Prahan 9. kaupunginosassa. Noin 9 hehtaarin kokoiselle asuinalueelle rakennetaan yhteensä lähes 900 asuntoa vuoteen 2025 mennessä. Hankkeen kokonaisarvo on yli 100 miljoonaa euroa ja se rakennetaan useassa vaiheessa. Nyt käynnistettävä hankkeen ensimmäinen vaihe käsittää noin 150 asuntoa ja sen on määrä valmistua vuonna 2017. Ensimmäisen vaiheen arvo on yli 15 miljoonaa euroa.

Hanke rakennetaan yhdelle kaupungin nopeimmin kehittyvistä alueista. Seudun hyvät joukkoliikenneyhteydet, viheralueet ja palvelujen läheisyys tekevät siitä houkuttelevan asuinalueen. YIT tiedotti alueen tonttikaupasta keväällä 2015.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Tom Sandvik, Baltian maat ja keskinen Itä-Eurooppa -liiketoimintaryhmän johtaja, puh. 0400 617 807, tom.sandvik@yit.fi

Sanna Kaje
Johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi