YIT käynnistää asuntokohteiden rakentamisen Helsingissä ja Espoossa

YIT OYJ Sijoittajauutinen 22.6.2017 klo 11.00

YIT käynnistää kerrostalokohteiden rakentamisen Helsingin Kuninkaantammessa, ja Espoon Mankkaalla. Kohteiden arvo on yhteensä noin 25 miljoonaa euroa ja kumpaankin kohteeseen tulee noin 50 asuntoa. Aloitukset kirjataan toiselle vuosineljännekselle.

Asunto Oy Helsingin Talvitammi sijaitsee Kuninkaantammen uudella asuinalueella Keskuspuiston läheisyydessä. Asunnot vaihtelevat kaksioista rivitalohuoneistoihin, joissa on terassi ja oma piha. Joidenkin asuntojen yhteydessä on työtila, jossa on lisäksi oma sisäänkäynti. Pysäköinti sijaitsee kellarikerroksen autohallissa. Kohde valmistuu keväällä 2019.

Asunto Oy Espoon Klovinkukkulan kerrostalokohde sijaitsee rauhallisen pientaloalueen reunalla hyvien kulkuyhteyksien äärellä. Osassa asunnoista löytyy valoisa kattoterassi. Palvelut ovat lyhyen matkan päässä ja alueella on myös useita päiväkoteja ja kouluja. Kohde valmistuu syksyllä 2018.

Asunnot ovat parhaillaan ennakkomarkkinoinnissa. Lue YIT:n asuntosivuilta lisää Talvitammesta ja Klovinkukkulasta.

Lisätietoja antavat:

Hanna Jaakkola, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 040 5666 070, hanna.jaakkola@yit.fi

Esa Turkka, yksikön johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 040 551 5945, esa.turkka@yit.fi

Hanna Jaakkola

Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi