YIT KÄYNNISTÄÄ ASUNTOTUOTANNON TSHEKISSÄ

PÖRSSITIEDOTE             29.5.2008 KLO 11.00

YIT KÄYNNISTÄÄ ASUNTOTUOTANNON TSHEKISSÄ

YIT Rakennus Oy on tänään 29.5.2008 allekirjoittanut sopimuksen yritysostosta, jonka tavoitteena on asuntotuotannon käynnistäminen Tshekissä. Yritysostolla saavutetaan jalansija uudella markkina-alueella YIT:n strategian mukaisesti.

Ostettu yhtiö, Euro Stavokonsult s.r.o., on perustettu vuonna 1990 ja se tarjoaa rakennuttaja-, suunnittelu- ja projektinjohtopalveluja paikallisille ja ulkomaisille sijoittajille. YIT:n omistusosuus yhtiöstä on alkuvaiheessa 85 prosenttia ja yhtiötä johtaneiden henkilöosakkeiden omistusosuus 15 prosenttia. Yrityksen nimeksi tulee YIT Stavo.

YIT Stavossa yhdistyvät Euro Stavokonsultin yhteistyöverkosto, henkilöstön osaaminen ja markkinatuntemus sekä YIT:n asuntorakentamiskonsepti. Ensimmäisten kohteiden rakentaminen on tarkoitus käynnistää keväällä 2009. Yrityksen toiminnan painopiste tulee olemaan Praha ja sen lähiympäristö.

Tshekin tilastokeskuksen mukaan Tshekissä aloitettiin vuonna 2007 noin 42 000 asunnon rakentaminen. Vuoden 2008 tammi-maaliskuussa asuntoja aloitettiin neljä prosenttia viimevuotista enemmän.

YIT rakentaa asuntoja tällä hetkellä Suomessa, Venäjällä ja Baltian maissa. Yhtiön strategisena tavoitteena on laajentaa Kansainvälisiä rakentamispalveluja Venäjällä sekä Keskisessä Itä-Euroopassa. Maaliskuun 2008 lopussa YIT:llä oli rakenteilla yhteensä noin 13 500 asuntoa.

Lisätietoja: Kari Kauniskangas, toimialajohtaja, Kansainväliset rakentamispalvelut, +358 40 519 0198, kari.kauniskangas@yit.fi Petra Thorén, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, +358 40 764 5462, petra.thoren@yit.fi

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Jakelu: OMX Pohjoismainen Pörssi Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on Pohjois-Euroopan johtava kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä. Vuonna 2007 YIT:n liikevaihto oli 3,7 miljardia euroa ja henkilöstömäärä yli 23 000. YIT:n osake noteerataan OMX Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.