YIT käynnistää ensimmäisen Puolan asuntohankkeensa Varsovassa

YIT OYJ Sijoittajauutinen 17.5.2016 klo 13.00

YIT käynnistää kerrostalokohteen rakentamisen Puolan Varsovassa Mokotówin alueella. Käynnistettävä hanke on YIT:n ensimmäinen asuntohanke Puolassa ja samalla ensimmäinen suomalainen asuntohanke maassa. Nyt käynnistettävä kohde on Nordic Mokotów-nimisen hankkeen ensimmäinen vaihe, jossa rakennetaan 125 asuntoa. Ensimmäisen vaiheen arvo on noin 13 miljoonaa euroa ja se valmistuu syksyllä 2017. Nordic Mokotów -hanke käsittää kokonaisuudessaan noin 300 asuntoa, joiden myytävä pinta-ala on noin 18 000 neliömetriä. Hanke toteutetaan kolmessa vaiheessa.

Rakennettava hanke sijaitsee vehreällä ja rauhallisella asuinalueella noin kuuden kilometrin päässä sekä Varsovan ydinkeskustasta että lentokentästä. Alueen palvelut ovat monipuoliset sisältäen muun muassa kauppakeskuksia, vapaa-ajan palveluita, päiväkoteja ja kouluja. Myös joukkoliikenneyhteydet ovat erinomaiset.

”Tarjoamme viihtyisiä asuntoja upealla sijainnilla Varsovassa. Haluamme erottua pohjoismaisella designilla, puisilla terasseilla, yksityisellä, maanalaisella pysäköintihallilla hybridi- ja sähköautoille, ja tarjoamalla mahdollisuuden asentaa sauna asuntoon. Uskon, että kiinnostus asuntojamme kohtaan tulee olemaan erinomaista”, kertoo Tomasz Konarski, YIT:n Puolan yhtiön toimitusjohtaja.

YIT:n Puolan yksikkö perustettiin syksyllä 2015 hyödyntämään yhden Euroopan suurimman asuntomarkkinan tarjoamia mahdollisuuksia. Puolan lähes 40 miljoonan asukkaan nouseva elintaso ja ostovoima luovat merkittävän tarpeen uusille asunnoille. Laajentuminen Puolaan on osa YIT:n strategiaa kasvattaa CEE-maista kolmatta tukijalkaa yhtiön liiketoiminnalle. YIT:n vuoden 2015 liikevaihdosta 11 % tuli CEE-maista. CEE-maiden asumisen liikevaihdon kasvu on ollut kaksinumeroista jo useamman vuoden ajan ja kannattavuus on kehittynyt suotuisasti.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Tom Sandvik, Baltian maat ja keskinen Itä-Eurooppa -liiketoimintaryhmän johtaja, puh. 0400 617 807, tom.sandvik@yit.fi

Sanna Kaje
Johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo kestäviä kaupunkeja ja parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi