YIT käynnistää kerrostalokohteen rakentamisen Moskovan alueella, Venäjällä

YIT käynnistää uuden Park-nimisen kerrostalokohteen rakentamisen Moskovan alueella Krasnogorskin kaupungissa noin neljän kilometrin päässä Moskovan kehätieltä. Kohteen arvo on noin 60 miljoonaa euroa ja sen on määrä valmistua vuoden 2016 loppuun mennessä.

Park-hanke käsittää yhden 17-kerroksisen talon, johon rakennettavien 550 asunnon asuinpinta-ala on noin 24 000 neliömetriä. Asuntojen koot vaihtelevat yksiöistä neliöihin painottuen pieniin yksiöihin ja kaksioihin. Asuntojen lisäksi alueelle rakennetaan maanalainen parkkihalli noin 170 autolle, maantason parkkipaikkoja vierailijoille sekä piha-alue leikki- ja urheilukenttineen.

Krasnogorsk on Moskovan alueen ympäristöystävällisimpiä kaupunkeja, ja hanke on saanut nimensä puiston läheisyydessä olevan hyvän sijaintinsa perusteella. Kerrostalossa käytetään energiatehokkaita julkisivumateriaaleja, minkä lisäksi rakennus varustetaan uudenaikaisilla teknisillä järjestelmillä ja omalla lämpökeskuksella.

Havainnekuvia projektista:

Lisätietoja:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. +358 50 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Teemu Helppolainen, Asuminen Venäjä -liiketoiminta-alueen johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. +7 915 316 8216, teemu.helppolainen@yit.ru

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

Avainsanat:

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2017 yhdistetty vuotuinen liikevaihtomme oli yli 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi