YIT käynnistää kerrostalokohteen Riikassa, Latviassa

YIT OYJ Sijoittajauutinen 25.5.2016 klo 13.00

YIT käynnistää kerrostalokohteen rakentamisen Riikassa, Latviassa. Käynnistettävä kohde on Bikerziedi-nimisen hankkeen viimeinen vaihe. Viimeisen vaiheen arvo on yli 10 miljoonaa euroa ja sen on määrä valmistua syksyllä 2017. Viisikerroksiseen kerrostaloon rakennetaan 90 asuntoa, joiden asuinpinta-ala on yhteensä noin 5 000 neliömetriä.

Kiinnostus Bikerziedi-hankkeen aiempia vaiheita kohtaan on ollut hyvällä tasolla, minkä lisäksi Riikan asuntomarkkinan viimeaikaisen piristymisen odotetaan tukevan kysyntää. Hanke sijaitsee rauhallisella asuinalueella, ja suurin osa asunnoista on tilankäytöltään tehokkaita kaksiota ja kolmioita. Kohteen yhteyteen rakennetaan myös noin 1 900 neliömetriä liiketilaa, johon tulee muun muassa ruokakauppa.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Tom Sandvik, Baltian maat ja keskinen Itä-Eurooppa -liiketoimintaryhmän johtaja, puh. 0400 617 807,
tom.sandvik@yit.fi

Sanna Kaje
Johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo kestäviä kaupunkeja ja parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi