YIT käynnistää merkittävän aluehankkeen Bratislavassa, Slovakiassa

YIT OYJ Sijoittajauutinen 1.9.2016 klo 8.30

YIT käynnistää merkittävän aluehankkeen Ruzinovin kaupunginosassa Bratislavassa, Slovakiassa. Nyt käynnistyvä ensimmäinen vaihe käsittää lähes 110 asuntoa, ja sen on määrä valmistua vuoden 2017 loppuun mennessä. Ensimmäisen vaiheen arvo on noin 13 miljoonaa euroa. Koko hankkeen arvo on yli 100 miljoonaa euroa, ja se koostuu yli 1 000 asunnosta, jotka rakennetaan 10 vaiheessa. Hanke on YIT:n suurin aluehanke Slovakiassa.

Nuppu-niminen aluehanke sijaitsee kävelymatkan päässä kaupungin liikekeskustasta ja vain 15 minuutin päässä ydinkeskustasta Bratislavan nopeasti kehittyvällä, uudella alueella, jonka joukkoliikenneyhteydet ovat hyvät. Tavoitteena on kehittää tontille houkutteleva asuinalue, joka tarjoaa asukkailleen monipuoliset palvelut ja harrastusmahdollisuudet. Lisäksi alueelle luodaan Bratislavan suurin yksittäiseen projektiin kuuluva viheralue. Hankkeelle on annettu suomenkielinen nimi, sillä YIT:llä ja suomalaisella laadulla on hyvä maine Slovakiassa. YIT tiedotti alueen tonttikaupasta syksyllä 2015.

Lisätietoja antavat:

Hanna Jaakkola, johtaja, sijoittajasuhteet, YIT Oyj, puh. 040 5666 070, hanna.jaakkola@yit.fi

Tom Sandvik, Baltian maat ja keskinen Itä-Eurooppa -liiketoimintaryhmän johtaja, puh. 0400 617 807, tom.sandvik@yit.fi

Hanna Jaakkola

Johtaja, sijoittajasuhteet

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo kestäviä kaupunkeja ja parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi