YIT käynnistää neljän asuntokohteen rakentamisen TA-Yhtiöille

YIT on allekirjoittanut sopimukset TA-Asumisoikeus Oy:n ja TA-Yhtymä Oy:n kanssa neljän asuntokohteen rakentamisesta pääkaupunkiseudulle. Kohteiden kokonaisarvo on yhteensä noin 20 miljoonaa euroa, ja ne valmistuvat vuoden 2015 aikana.
YIT:n omille tonteilleen suunnittelemiin kohteisiin valmistuu yhteensä noin 100 asuinhuoneistoa, joiden asuinpinta-ala on noin 6 500 neliömetriä.

TA-Asumisoikeus Oy:n kanssa tehdyt sopimukset käsittävät kaksi pientalokohdetta ja yhden kerrostalokohteen, joihin rakennetaan asumisoikeusasuntoja. TA-Yhtymä Oy:n kanssa tehty sopimus kattaa yhden kerrostalokohteen, joka rakennetaan vuokra-asunnoiksi.

”Käynnistettävät kohteet ovat ARA:n tukemaa tuotantoa, ja YIT on näin ollen mukana helpottamassa kohtuuhintaisten asuntojen pulaa pääkaupunkiseudulla”, toteaa Harri Isoviita, YIT:n Asuntorakentaminen –liiketoimintaryhmän johtaja.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Harri Isoviita, liiketoimintaryhmän johtaja, Asuntorakentaminen, YIT Rakennus Oy, puh. 040 553 3833, harri.isoviita@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja