YIT käynnistää neljän asuntokohteen rakentamisen TA-Yhtiöille

SIJOITTAJAUUTINEN                             3.6.2014 KLO 10.00

YIT käynnistää neljän asuntokohteen rakentamisen TA-Yhtiöille

YIT on allekirjoittanut sopimukset TA-Asumisoikeus Oy:n ja TA-Yhtymä Oy:n kanssa neljän asuntokohteen rakentamisesta pääkaupunkiseudulle. Kohteiden kokonaisarvo on yhteensä noin 20 miljoonaa euroa, ja ne valmistuvat vuoden 2015 aikana. YIT:n omille tonteilleen suunnittelemiin kohteisiin valmistuu yhteensä noin 100 asuinhuoneistoa, joiden asuinpinta-ala on noin 6 500 neliömetriä.

TA-Asumisoikeus Oy:n kanssa tehdyt sopimukset käsittävät kaksi pientalokohdetta ja yhden kerrostalokohteen, joihin rakennetaan asumisoikeusasuntoja. TA-Yhtymä Oy:n kanssa tehty sopimus kattaa yhden kerrostalokohteen, joka rakennetaan vuokra-asunnoiksi.

”Käynnistettävät kohteet ovat ARA:n tukemaa tuotantoa, ja YIT on näin ollen mukana helpottamassa kohtuuhintaisten asuntojen pulaa pääkaupunkiseudulla”, toteaa Harri Isoviita, YIT:n Asuntorakentaminen –liiketoimintaryhmän johtaja.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Harri Isoviita, liiketoimintaryhmän johtaja, Asuntorakentaminen, YIT Rakennus Oy, puh. 040 553 3833, harri.isoviita@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä - asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme yli 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli lähes 1,9 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi