YIT käynnistää neljän asuntokohteen rakentamisen TA-Yhtiöille

SIJOITTAJAUUTINEN                             3.6.2014 KLO 10.00

YIT käynnistää neljän asuntokohteen rakentamisen TA-Yhtiöille

YIT on allekirjoittanut sopimukset TA-Asumisoikeus Oy:n ja TA-Yhtymä Oy:n kanssa neljän asuntokohteen rakentamisesta pääkaupunkiseudulle. Kohteiden kokonaisarvo on yhteensä noin 20 miljoonaa euroa, ja ne valmistuvat vuoden 2015 aikana. YIT:n omille tonteilleen suunnittelemiin kohteisiin valmistuu yhteensä noin 100 asuinhuoneistoa, joiden asuinpinta-ala on noin 6 500 neliömetriä.

TA-Asumisoikeus Oy:n kanssa tehdyt sopimukset käsittävät kaksi pientalokohdetta ja yhden kerrostalokohteen, joihin rakennetaan asumisoikeusasuntoja. TA-Yhtymä Oy:n kanssa tehty sopimus kattaa yhden kerrostalokohteen, joka rakennetaan vuokra-asunnoiksi.

”Käynnistettävät kohteet ovat ARA:n tukemaa tuotantoa, ja YIT on näin ollen mukana helpottamassa kohtuuhintaisten asuntojen pulaa pääkaupunkiseudulla”, toteaa Harri Isoviita , YIT:n Asuntorakentaminen –liiketoimintaryhmän johtaja.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Harri Isoviita, liiketoimintaryhmän johtaja, Asuntorakentaminen, YIT Rakennus Oy, puh. 040 553 3833, harri.isoviita@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä - asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme yli 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli lähes 1,9 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi