YIT käynnistää toimistohankkeen Vilnassa, Liettuassa

SIJOITTAJAUUTINEN                                  28.10.2015 KLO 11.00

YIT käynnistää toimistohankkeen Vilnassa, Liettuassa

YIT käynnistää toimistohankkeen rakentamisen Vilspan alueella Vilnassa. Duetto-nimisen toimistorakennuksen vuokrattava pinta-ala on noin 8 200 neliömetriä ja sen yhteyteen rakennetaan 200 maanalaista parkkipaikkaa. Hankkeen on määrä valmistua vuoden 2017 alussa.

Duetto rakennetaan Vilnan kehätien varteen alueelle, jonne YIT on aiemmin toteuttanut Grand Office -toimistorakennuksen sekä Prisma-tavaratalon. Rakennuksen suunnittelussa on kiinnitetty erityistä huomiota energiatehokkuuteen. Toimistorakennuksen ennakkovuokrausaste on poikkeuksellisen hyvällä tasolla ja sijoittajaneuvottelut käynnistyvät samanaikaisesti rakentamisen kanssa.

Havainnekuvia hankkeesta: linkki

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje , johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A, YIT Oyj, puh. 050 390 6750,  sanna.kaje@yit.fi
Peter Forssell , johtaja, kiinteistökehitys, keskinen Itä-Eurooppa, YIT Rakennus Oy, +358 40 532 2273, peter.forssell@yit.fi

Sanna Kaje
Johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A

Jakelu:  NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet,  www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä kahdeksassa maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi