YIT käynnistää uuden asuinkerrostalohankkeen Donin Rostovissa, Venäjällä

YIT OYJ Sijoittajauutinen 10.5.2017 klo 12.00

YIT on käynnistänyt uuden asuinkerrostalohankkeen rakentamisen Leninskin kaupunginosassa Donin Rostovissa, Venäjällä. Kyseessä on useamman vuoden ajan kehitetyn Vuodenajat-nimisen hankkeen ensimmäinen vaihe, ja sen arvo on yli 10 miljoonaa euroa. Kohteeseen rakennetaan lähes 270 asuntoa, joiden odotetaan valmistuvan vuoden 2018 jälkimmäisellä puoliskolla. Asunnot kirjataan vuoden toisen neljänneksen aloituksiin.

Vuodenajat-hanke rakennetaan neljässä vaiheessa, ja siihen valmistuu vuoden 2021 loppuun mennessä yhteensä lähes 1 100 asuntoa. Jokainen vaihe edustaa väriratkaisultaan yhtä vuodenaikaa. Hankkeen yhteydessä rakennetaan myös lastentarha, julkisia tiloja, neljä parkkialuetta sekä neljä erilaista urheilukenttää. Hanke sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien ja palveluiden läheisyydessä kaupungin ydinkeskustan välittömässä tuntumassa.

Lisätietoja antavat:

Hanna Jaakkola, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 040 5666 070, hanna.jaakkola@yit.fi

Teemu Helppolainen, Asuminen Venäjä -toimialan johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. +7 915 316 8216, teemu.helppolainen@yit.ru

Hanna Jaakkola

Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi