YIT käynnistää viiden kerrostalokohteen rakentamisen TA-Asumisoikeus Oy:lle

SIJOITTAJAUUTINEN                                  1.6.2015 KLO 9.00

YIT käynnistää viiden kerrostalokohteen rakentamisen TA-Asumisoikeus Oy:lle

YIT on allekirjoittanut sopimukset yhteensä viiden korkotuetun kerrostalokohteen rakentamisesta TA-Asumisoikeus Oy:lle. Vuoden toisen neljänneksen tilauskantaan kirjattavien kohteiden arvo on yhteensä lähes 20 miljoonaa euroa, ja ne valmistuvat vuoden 2016 syksyyn mennessä. Kohteisiin valmistuu yhteensä lähes 130 asuntoa.

Kohteet ovat osa YIT:n ja TA-Yhtymän marraskuussa 2014 allekirjoitettua esisopimusta asumisoikeus- ja vuokra-asuntojen rakentamisesta eri puolille Suomea. Esisopimuksen piirissä on yhteensä yli 20 kohdetta, joihin tulee enimmillään noin 750 asuntoa. Hankkeet toteutetaan YIT:n hallinnoimille tai omistamille tonteille. Kunkin kohteen rakentamisen käynnistäminen edellyttää kuntien puoltoa ja ARA:n hankekohtaista hyväksyntää.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Matti Koskela, liiketoimintaryhmän johtaja, Talonrakennus, YIT Rakennus Oy, puh. 040 557 6520, matti.koskela@yit.fi

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi