YIT käynnistää viiden kerrostalokohteen rakentamisen TA-Asumisoikeus Oy:lle

SIJOITTAJAUUTINEN                                  1.6.2015 KLO 9.00

YIT käynnistää viiden kerrostalokohteen rakentamisen TA-Asumisoikeus Oy:lle

YIT on allekirjoittanut sopimukset yhteensä viiden korkotuetun kerrostalokohteen rakentamisesta TA-Asumisoikeus Oy:lle. Vuoden toisen neljänneksen tilauskantaan kirjattavien kohteiden arvo on yhteensä lähes 20 miljoonaa euroa, ja ne valmistuvat vuoden 2016 syksyyn mennessä. Kohteisiin valmistuu yhteensä lähes 130 asuntoa.

Kohteet ovat osa YIT:n ja TA-Yhtymän marraskuussa 2014 allekirjoitettua esisopimusta asumisoikeus- ja vuokra-asuntojen rakentamisesta eri puolille Suomea. Esisopimuksen piirissä on yhteensä yli 20 kohdetta, joihin tulee enimmillään noin 750 asuntoa. Hankkeet toteutetaan YIT:n hallinnoimille tai omistamille tonteille. Kunkin kohteen rakentamisen käynnistäminen edellyttää kuntien puoltoa ja ARA:n hankekohtaista hyväksyntää.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Matti Koskela, liiketoimintaryhmän johtaja, Talonrakennus, YIT Rakennus Oy, puh. 040 557 6520, matti.koskela@yit.fi

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi