YIT käynnisti aluekehityshankkeen kolmannen vaiheen Pietarin esikaupungissa Puškinissa, Venäjällä

YIT OYJ Sijoittajauutinen 22.12.2016 klo 11.00

YIT käynnisti aluekehityshankkeen kolmannen vaiheen Pietarin esikaupungissa, Venäjällä. Nyt joulukuussa käynnistetyssä vaiheessa rakennetaan noin 250 asuntoa. Vaiheen arvo on noin 17 miljoonaa euroa, ja se valmistuu vuoden 2018 viimeisellä neljänneksellä.

INKERI-niminen hanke sijaitsee Pushkinin kaupungin eteläosassa historiallisten tsaarinaikaisten palatsien ja puistojen lähellä. Rauhallinen alue tarjoaa monipuolisia palveluita ja hyvät kulkuyhteydet. Kohteen arkkitehtuuri ja maisemasuunnittelu edustavat nykyaikaista pohjoismaista tyyliä.

Lisätietoja antavat:

Esa Neuvonen, talousjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 500 1003, esa.neuvonen@yit.fi

Teemu Helppolainen, Asuminen Venäjä -toimialan johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. +7 915 316 8216, teemu.helppolainen@yit.ru

Hanna Jaakkola

Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi

Avainsanat: