YIT käynnisti asuntohankkeita pääkaupunkiseudulla ja Jyväskylässä noin 45 miljoonan euron arvosta

YIT OYJ Sijoittajauutinen 8.1.2018 klo 14.30

YIT on käynnistänyt asuntohankkeiden rakentamisen Espoossa, Vantaalla ja Jyväskylässä. Asuntojen aloitukset kirjattiin vuoden 2017 viimeiselle neljännekselle.

Vantaalla käynnistyi Vantaan Loiste -nimisen hankkeen rakentaminen. Kohteeseen valmistuu noin 70 asuntoa, ja sen arvo on lähes 20 miljoonaa euroa. Kohde valmistuu kesällä 2019. Loiste sijaitsee Tikkurilaan keskeiselle sijainnille rakentuvassa Valon korttelissa, jossa on kiinnitetty erityishuomiota rakennuksien ja pihojen valaistukseen.

Espoossa puolestaan käynnistyivät Espoon Kummelivuorentie -nimisen hankkeen rakennustyöt. Kohteeseen valmistuu noin 60 asuntoa, ja sen arvo on lähes 15 miljoonaa euroa. Kohde valmistuu kesällä 2019. Espoon Kummelivuorentie sijaitsee merellisellä asuinalueella Saunalahdessa hyvien kulkuyhteyksien, palveluiden ja ulkoilumaastojen läheisyydessä.

Lisäksi YIT käynnisti Jyväskylän Suvivalssi -nimisen hankkeen rakentamisen Jyväskylässä. Kohteeseen valmistuu noin 40 asuntoa, ja sen arvo on noin 10 miljoonaa euroa. Kohde valmistuu tammikuun 2019 lopussa. YIT on aloittanut Lutakon alueen kehittämisen jo vuonna 1995, ja sinne on valmistunut jo yli 1 100 asuntoa.

Lisätietoja Vantaan Loisteesta, Espoon Kummelivuorentiestä ja Jyväskylän Suvivalssista on saatavilla YIT:n asuntomyyntisivuilla.

Lisätietoja antavat:

Hanna Jaakkola, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 040 5666 070, hanna.jaakkola@yit.fi

Antti Inkilä, Asuminen Suomi ja CEE -toimialan johtaja, YIT Oyj, puh. 040 864 4358, antti.inkila@yit.fi

Hanna Jaakkola

Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi