YIT käynnisti Jekaterinburgissa kerrostalohankkeen toisen vaiheen rakentamisen

YIT on aloittanut Forest-nimisen kerrostalohankkeen toisen vaiheen Jekaterinburgissa, Venäjällä. Kerrostalokokonaisuus sijaitsee UNTS-taajamassa Jekaterinburgin luoteisosassa noin 7 kilometrin päässä kaupungin keskustasta. Nyt käynnistetyn toisen vaiheen arvo on noin 13 miljoonaa euroa ja sen on määrä valmistua vuoden 2015 lopussa. Kohteen ensimmäisen vaiheen rakentaminen aloitettiin vuonna 2012 ja se valmistuu kuluvan vuoden lopussa. Koko projektin arvo on vajaa 30 miljoonaa euroa.

Forest-asuntohankkeen nyt käynnistynyt vaihe käsittää yhden 25-kerroksisen talon, johon valmistuu 220 asuntoa asuinpinta-alaltaan yli 11 000 neliömetriä. Lisäksi talon yhteyteen valmistuu yhteensä kymmenen liiketilaa kaupalle ja toimistoille. Kokonaisuudessaan projektiin kuuluu kaksi 25-kerroksista taloa, joiden yhteispinta-ala on noin 24 500 kerrosneliömetriä, joista noin 22 000 on asuinkäytössä. Taloihin tulee yhteensä noin 440 asuntoa, jotka vaihtelevat kooltaan yksiöistä kolmioihin. Asuintalokokonaisuuteen rakennetaan lisäksi noin 160 autopaikan pysäköintilaitos.

”Kerrostalokokonaisuus Forest sijaitsee jatkuvasti kehittyvässä kaupunginosassa erinomaisten liikenneyhteyksien päässä. Forestin läheisyydessä sijaitsee sen nimen mukaisesti mäntymetsäalue. Kohteen viihtyisyyteen on muutenkin panostettu - Forestin pihapiiri maisemoidaan ja pihalle rakennetaan lasten leikkialue sekä urheilukenttä,” kertoo kohteen rakennuttajan, YIT Uralstroin, pääjohtaja Roman Gibov.

Lisätietoja:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. +358 50 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Jukka-Pekka Uuskoski, Asuminen, Venäjä -liiketoiminta-alueen kehitysjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh. +7921 766 6029, jukka-pekka.uuskoski@yit.ru

Sanna Kaje

Sijoittajasuhdejohtaja