YIT käynnisti kahden kerrostalokohteen rakentamisen ICECAPITALille

YIT on käynnistänyt kahden kerrostalokohteen rakentamisen ICECAPITALille. Nyt käynnistettyjen kohteiden arvo on yhteensä 25,5 miljoonaa euroa, ja rakentamisen on arvioitu valmistuvan kesällä 2015. Pääkaupunkiseudulle rakennettaviin kerrostalokohteisiin valmistuu yhteensä 110 asuinhuoneistoa, yhteispinta-alaltaan hieman yli 6 000 kerrosneliömetriä.

Kohteet ovat osa YIT:n ja ICECAPITAL Housing Fund III Ky:n sopimusta vapaarahoitteisten sijoituskohteiden rakentamisesta pääkaupunkiseudulle. Joulukuussa 2013 allekirjoitetun sopimuksen perusteella YIT rakentaa ICECAPITALille kuusi kerrostaloa, joihin valmistuu yhteensä yli 300 asuinhuoneistoa. Koko sopimuksen arvo on noin 64 miljoonaa euroa.

”Käynnistetyt kohteet tuovat helpotusta erityisesti pienten ja keskikokoisten asuntojen pulaan pääkaupunkiseudulla”, kertoo Asuntorakentaminen-liiketoimintaryhmän johtaja  Harri Isoviita  YIT:stä.

Lisätietoja antavat:
Sanna Kaje,  sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750,  sanna.kaje@yit.fi

Harri Isoviita , liiketoimintaryhmän johtaja, Asuntorakentaminen, YIT Rakennus Oy,
puh. 040 553 3833,  harri.isoviita@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi