YIT-KONSERNIN TOIMIALAJAKO JA JOHTORYHMÄN KOKOONPANO MUUTTUVAT

17.12.2008 KLO 12.30
YHTIÖTIEDOTE

YIT-KONSERNIN TOIMIALAJAKO JA JOHTORYHMÄN KOKOONPANO MUUTTUVAT

YIT-konsernin toimialajakoa ja johtoryhmän kokoonpanoa muutetaan vuoden 2009 alusta lukien.

YIT:n nykyisistä toimialoista Kiinteistötekniset palvelut ja Teollisuuden palvelut yhdistetään uudeksi Kiinteistö- ja teollisuuspalvelut -toimialaksi. Konsernin kaksi muuta toimialaa ovat Suomen rakentamispalvelut ja Kansainväliset rakentamispalvelut.

YIT-konsernin johtoryhmän muodostavat jatkossa YIT Oyj:n toimitusjohtaja ja Kiinteistö- ja teollisuuspalvelut -toimialan johtaja Juhani Pitkäkoski, YIT Oyj:n varatoimitusjohtaja ja Kansainväliset rakentamispalvelut -toimialan johtaja Kari Kauniskangas, Suomen rakentamispalvelut -toimialan johtaja Tero Kiviniemi, kiinteistötekniikan kehittämisestä vastaava Norjan yhtiön toimitusjohtaja Arne Malonaes, teollisuuden palvelujen johtaja Pekka Frantti, talousjohtaja Sakari Ahdekivi, henkilöstöjohtaja Christel Berghäll, liiketoiminnan kehitysjohtaja Sakari Toikkanen sekä sihteerinä hallintojohtaja Antero Saarilahti.

Muutosten tavoitteena on keskittää konsernin johtaminen toimintaympäristön muuttumisen vaatimalla tavalla lähelle operatiivista liiketoimintaa korostamalla toimialojen merkitystä.

Lisätietoja: toimitusjohtaja Juhani Pitkäkoski, YIT Oyj, puh 020 433 3301

Liitteenä: Segmenttitiedot 1-9/2008