YIT LAAJENTAA TEOLLISUUDEN KUNNOSSAPIDOSSA PUMPPUHUOLTOON - UUDEN YKSIKÖN YDINJOUKKONA LAKKAUTETUN KASKISTEN TEHTAAN ERIKOISOSAAJAT

LEHDISTÖTIEDOTE            29.10.2009 klo        9.30

YIT LAAJENTAA TEOLLISUUDEN KUNNOSSAPIDOSSA PUMPPUHUOLTOON - UUDEN YKSIKÖN        YDINJOUKKONA LAKKAUTETUN KASKISTEN TEHTAAN ERIKOISOSAAJAT

YIT perustanut uuden kunnossapidon erikoispalveluita tarjoavan yksikön, joka laajentaa YIT:n kunnossapitopalveluita prosessiteollisuuden pumppuhuoltoon. Pumppuhuollon markkinoille haastajan roolissa tulevan yksikön ydinjoukko muodostuu lakkautetun Botnian Kaskisten sellutehtaan erikoisosaajista, joista suurin osa työllistyi YIT:lle alkuvuodesta.

Kaskisten tehtaan kunnossapitäjät ovat alan huippuosaajia. Olemme todenneet, että tällä osaamisella on kysyntää myös muiden asiakkaidemme keskuudessa, sanoo YIT:n teollisuuden kunnossapitopalveluiden johtaja Erkki Huusko.

Uusi yksikkö tarjoaa kunnossapidon erikoispalveluita prosessi- ja energiateollisuudelle eri puolilla Suomea. Yksikkö vastaa tällä hetkellä 5 000 pumpun huollosta eri puolilla Suomea ja tavoitteena on kasvu.

Uskon, että pystymme tarjoamaan selkeästi uudenlaisen tavan toimia. Asiakkaille se tarkoittaa tehokkaampaa tapaa pumppuihin liittyvän huoltokokonaisuuden hoitamiseen ja sitä kautta tuotanto- ja energiatehokkuuden parantamiseen, kertoo Huusko.

YIT on solminut yhteistyösopimuksen KSB Finland Oy:n kanssa, jonka osana Suomessa toimii Mäntän Pumppauspalvelu.

Verkostoitumalle pystymme tarjoamaan asiakkaillemme maailman ykkösiin kuuluvan pumppuvalmistajan erikoisasiantuntemuksen sekä laitteet ja varaosat kaikkiin prosessi- ja energiateollisuuden kohteisiin. Emme itse ole pumppuvalmistaja, vaan vahvuutenamme on koko maan kattava paikallinen palveluverkosto sekä laaja kunnossapito-saaminen. Monipuolinen osaaminen takaa, että pystymme hahmottamaan kokonaisuuden ja löytämään ratkaisut pumppujen lisäksi myös prosessin muiden osa-alueiden tuotanto- ja energiatehokkuuteen, toteaa Huusko.

Lisätietoja: Erkki Huusko, Kunnossapitopalvelut-liiketoimintaryhmän johtaja, YIT Teollisuuden palvelut, puh. 0400 681 196 Jukka Rajamäki, Prosessiteollisuuden erikoispalvelut -yksikön tuoteryhmäpäällikkö, YIT Teollisuuden palvelut, puh. 040 532 2408

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2008 YIT:n liikevaihto oli 3,9 miljardia euroa. Konsernin henkilöstö-määrä on noin 25 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

YIT tarjoaa teollisuudelle suunnittelu-, investointi- ja kunnossapitopalveluita teollisuuden tuotantoprosesseihin ja -laitteistoihin sekä kiinteistöihin. YIT on Pohjoismaissa johtava kiinteistöteknisten palveluiden tarjoaja sekä tuotealueillaan johtava teollisuuden palveluyritys. www.yit.fi/teollisuus

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi