YIT:lle 4. peräkkäinen voitto Satakunnan työturvallisuuskilpailussa

Kuvassa Tähtikulman ja Karjarannan palvelutalohankkeen henkilöstöä, vas. Keijo Aaltonen, Jarmo Ruohonen, Soili Männistö, Pasi Moilanen, Jali Silfver ja Juha Oksa

YIT:n voittokulku Satakunnan työturvallisuuskilpailussa jatkui jo neljättä vuotta peräkkäin, kun As oy Porin Tähtikulma palkittiin eilen kilpailun voittajatyömaana. Myös YIT:n toinen hanke Karjarannan palvelutalo ylsi palkintosijoille kolmannella tilallaan.

Porin Pasaasikortteliin valmistunut Tähtikulman kerrostalotyömaa jatkoi voitokasta perinnettä, sillä YIT:n eri työmaat Pasaasikorttelissa ovat vieneet työturvallisuuskilpailun voiton viimeisen kolmen vuoden ajan. Pitkäjänteinen ja tasaisen varma työturvallisuustyö on tuottanut tulosta.

”Asenteet työturvallisuuteen ovat muuttuneet viime vuosina paljon, ja työporukkamme on esimerkillisesti mukana turvallisessa työnteossa. Työturvallisuus on osa ammattitaitoamme”, toteaa Pasaasikorttelin työmaita luotsannut työmaapäällikkö Jali Silfver .

Motto ”tiedä ennen kuin toimit” kuvaa hyvin Tähtikulman työmaan onnistumisia tuoneita toimintatapoja. Työturvallisuussuunnitelmat ja eri työvaiheiden ennakkosuunnittelu tehdään huolellisesti ja kaikkiin vaaratekijöihin varaudutaan.

”Olemme määrätietoisesti panostaneet asenteiden muokkaukseen ja työturvallisen työyhteisön kehittämisen jo pidemmän aikaa esimerkiksi pitämällä työturvallisuusasiat esillä kaikissa yksikkömme tilaisuuksissa”, kertoo Lounais-Suomen aluejohtaja Jyrki Meri.

Työturvallisuuskilpailun järjestivät Lounais-Suomen aluehallintoviraston työsuojelun vastuualue, Talonrakennusteollisuuden Satakunnan piiri sekä Rakennusliiton Satakunnan aluejärjestö.

Lisätiedot:

Jyrki Meri , aluejohtaja, YIT Talonrakennus Lounais-Suomi, puh. 050 3901176, jyrki.meri@yit.fi

Avainsanat:

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi