YIT:lle merkittävä kaasukattilan modernisointitilaus Luulajasta

LEHDISTÖTIEDOTE    26.5.2009 klo 9.00

YIT:lle merkittävä kaasukattilan modernisointitilaus Luulajasta

YIT on tehnyt LuleKraft Ab:n kanssa sopimuksen merkittävästä kattilamodernisointihankkeesta, jossa vanha kaasukattila suunnitellaan ja rakennetaan osittain uudelleen. Suomessa toteutettavan suunnittelun ja konepajavalmistuksen jälkeen asennukset Ruotsin Luulajassa tehdään 110 suomalaistyöntekijän voimin kesällä 2010.

LuleKraft AB:n voimalaitos tuottaa noin 95 % Luulajan kaupungin tarvitsemasta kaukolämmöstä sekä sähkön ja prosessihöyryn viereisen terästehtaan käyttöön.
Yli 25 vuotta vanha korkeapainehöyrykattila suunnitellaan ja rakennetaan osittain uudelleen. Tämä parantaa kattilan hyötysuhdetta ja toimintavarmuutta sekä pidentää sen käyttöikää.

YIT on ollut alusta lähtien yhteistyössä LuleKraftin kanssa suunnittelemassa hanketta. Kattilan osien konepajavalmistus on aloitettu YIT:n Varkauden konepajalla. Itse modernisointityö tehdään 28 vuorokauden mittaisen seisokin aikana kesällä 2010. Suomesta asennusurakkaan lähtee töihin 110 YIT:n työntekijää. Tilauksen arvo on noin viisi miljoonaa euroa.

Lisätietoja: Voitto Rajala, Energiateollisuus-yksikön johtaja, YIT Teollisuuden palvelut, puh. 0400 341 887, voitto.rajala@yit.fi

Veikko Myllyperkiö Viestintäjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, ammattilehdet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. YIT tarjoaa teollisuudelle suunnittelu-, investointi- ja kunnossapitopalveluita teollisuuden tuotantoprosesseihin ja -laitteistoihin sekä kiinteistöihin.
Korkeapaineputkistoprojekteissa olemme Pohjois-Euroopan johtava toimija.
Toimitamme konepajoillamme toteutettuja putkisto-, kattila- ja säiliöesivalmisteita asiakkaidemme tarpeisiin globaalisti.

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi