YIT:LLE MERKITTÄVIÄ SOPIMUKSIA SAKSASSA

LEHDISTÖTIEDOTE      12.5.2010 klo 13.30

YIT:LLE MERKITTÄVIÄ SOPIMUKSIA SAKSASSA

YIT on allekirjoittanut sopimuksen lämmitys-, ilmastointi- ja jäähdytysjärjestelmien toimituksesta autojärjestö ADAC:n pääkonttoriin Munchenissa Saksassa. Asennustyöt jatkuvat kesään 2010 asti ja tilauksen arvo on noin 20 milj. euroa.

Lisäksi YIT vastaa Saksassa ilmanvaihto-, jäähdytys-, saniteetti- ja sprinklerijärjestelmien toimituksesta Euroopan Keskuspankin uuteen rakennukseen Frankfurt am Mainissa. Työt käynnistyvät vuonna 2011 ja sopimuksen arvo on noin 30 milj. euroa.

Lisätietoja antaa Rolf-Jürgen Merz, toimitusjohtaja, YIT Germany GmbH, +49 991 3104 110, rolf.merz@yit.de

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 23 500. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

YIT Germany GmbH on yksi Saksan johtavista yrityksistä kiinteistöteknisissä palveluissa, kiinteistöjohtamisessa ja energiansäästöratkaisuissa. Yhtiön palveluksessa on yli 1 000 henkeä yhdeksällä paikkakunnalla.

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi