YIT:LLE NOIN 11 MILJOONAA EUROA KORVAUKSIA VILHONKATU 7:N SANEERAUKSESTA VUODELTA 1999

Helsingin hovioikeus on tänään antamallaan päätöksellä määrännyt Kiinteistö Oy Vilhonkatu 7:n maksamaan YIT-Yhtymälle korvauksia SOK:n entisen pääkonttorirakennuksen vuonna 1999 valmistuneen saneerauksen muutos- ja lisätöistä sekä urakka-ajan pidennyksestä aiheutuneista kustannuksista korkoineen sekä oikeudenkäyntikuluja yhteensä noin 11 miljoonaa euroa. Päätös tulee lainvoimaiseksi 60 päivän kuluttua, ellei siihen mennessä ole haettu valituslupaa korkeimpaan oikeuteen.
Lainvoimaisen päätöksen tulosvaikutus YIT:lle on noin 11 miljoonaa euroa ennen veroja.

YIT on aikaisemmin antanut tätä asiaa koskevasta Helsingin käräjäoikeuden päätöksestä pörssitiedotteen 24.2.2003.

Lisätietoja:

Ilpo Jalasjoki, toimitusjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh 020 433 2692 Sakari Toikkanen, varatoimitusjohtaja, YIT-Yhtymä Oyj, puh. 020 433 2336 Esko Mäkelä, varatoimitusjohtaja, sijoittajasuhteet, YIT-Yhtymä Oyj, puh 020 433 2258

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi