YIT:LLE NOIN 11 MILJOONAA EUROA KORVAUKSIA VILHONKATU 7:N SANEERAUKSESTA VUODELTA 1999

Helsingin hovioikeus on tänään antamallaan päätöksellä määrännyt Kiinteistö Oy Vilhonkatu 7:n maksamaan YIT-Yhtymälle korvauksia SOK:n entisen pääkonttorirakennuksen vuonna 1999 valmistuneen saneerauksen muutos- ja lisätöistä sekä urakka-ajan pidennyksestä aiheutuneista kustannuksista korkoineen sekä oikeudenkäyntikuluja yhteensä noin 11 miljoonaa euroa. Päätös tulee lainvoimaiseksi 60 päivän kuluttua, ellei siihen mennessä ole haettu valituslupaa korkeimpaan oikeuteen.
Lainvoimaisen päätöksen tulosvaikutus YIT:lle on noin 11 miljoonaa euroa ennen veroja.

YIT on aikaisemmin antanut tätä asiaa koskevasta Helsingin käräjäoikeuden päätöksestä pörssitiedotteen 24.2.2003.

Lisätietoja:

Ilpo Jalasjoki, toimitusjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh 020 433 2692 Sakari Toikkanen, varatoimitusjohtaja, YIT-Yhtymä Oyj, puh. 020 433 2336 Esko Mäkelä, varatoimitusjohtaja, sijoittajasuhteet, YIT-Yhtymä Oyj, puh 020 433 2258

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja