YIT:LLE UUSIA KATUJEN JA VIHERALUEIDEN KUNNOSSAPITOSOPIMUKSIA

SIJOITTAJAUUTINEN                  4.10.2011 klo 10.30

YIT:LLE UUSIA KATUJEN JA VIHERALUEIDEN KUNNOSSAPITOSOPIMUKSIA

YIT on vahvistanut osuuttaan kuntapalvelujen tuottajana solmimalla viisi uutta katujen ja viheralueiden talvi- ja kesäkunnossapidon kattavaa kunnossapitosopimusta eri puolilla Suomea. Kunnossapitosopimukset ovat kestoiltaan kahdesta vuodesta kuuteen vuoteen ja niiden yhteenlaskettu arvo on noin 6 milj. euroa.

YIT ottaa vastuulleen katu- ja viheralueiden ympärivuotisen kunnossapidon 1.10.2011 alkaen Nurmijärvellä, Keravan Saviolla, Oulun Pateniemi-Ritaharjun alueella ja Joensuun itäisellä alueella. Lahden läntisen alueen kunnossapitosopimus on alkanut jo kesäkuussa 2011.

Laadulla on yhä useammin merkittävä painoarvo urakkakilpailujen ratkaisuissa.

Yleisten alueiden kunnossapidon kilpailuttaminen on toimiva keino kuntien taloudellisten haasteiden ratkaisemiseksi ja lisäksi merkittävä tekijä ihmisten turvallisuuden ja viihtyvyyden näkökulmasta”, toteaa YIT:n kunnossapitoyksikön johtaja Timo Paavilainen. ”YIT:llä on useiden vuosien kokemus kunnossapidosta valtakunnallisesti. Hyödynnämme sitä toimintamme jatkuvassa kehittämisessä.

YIT on jatkanut myös aiemmin tehtyjä kunnossapitosopimuksiaan. ”Pisin kunnossapitosopimuksemme on kestänyt jo lähes 10 vuotta, joten voimme puhua jo aidosta kumppanuudesta.” Paavilainen kertoo.

Katu- ja viheralueiden kunnossapidosta vastaavat YIT:n paikalliset kunnossapitoyksiköt ja yhteistyökumppanit.

Lisätietoja:
 yksikönjohtaja Timo Paavilainen, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 569 106, timo.paavilainen@yit.fi

Virva Salmivaara

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä ja Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.