YIT:lle viisi uutta alueurakkasopimusta

YIT Rakennus Oy on voittanut ELY-keskusten järjestämässä maanteiden hoidon ja ylläpidon alueurakkakilpailutuksessa viisi erillistä alueurakkaa eri puolilta Suomea. Solmittavien sopimusten yhteenlaskettu summa on yli 63 miljoonaa euroa ja kunnossapidettäviä teitä yli 5 000 kilometriä. Urakat alkavat 1.10.2013.
Kotkan, Kauhajoen, Hyvinkään ja Hämeenlinnan sopimukset ovat jatkoa edellisille sopimuksille. Kotkan sopimus on seitsemän vuoden mittainen ja Kauhajoen, Hyvinkään sekä Hämeenlinnan sopimukset ovat viisivuotisia. Kuhmon sopimus on uusi ja pituudeltaan vuoden mittainen.

Lisätietoja:
Timo Paavilainen, yksikönjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 569 106, timo.paavilainen@yit.fiMika Terhelä, yksikönjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 040 840 2538, mika.terhela@yit.fiSanna Kaje, Sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

Avainsanat:

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi