YIT:lle viisi uutta alueurakkasopimusta

SIJOITTAJAUUTINEN                           27.09.2013 klo 10:00

YIT:lle viisi uutta alueurakkasopimusta

YIT Rakennus Oy on voittanut ELY-keskusten järjestämässä maanteiden hoidon ja ylläpidon alueurakkakilpailutuksessa viisi erillistä alueurakkaa eri puolilta Suomea. Solmittavien sopimusten yhteenlaskettu summa on yli 63 miljoonaa euroa ja kunnossapidettäviä teitä yli 5 000 kilometriä. Urakat alkavat 1.10.2013.

Kotkan, Kauhajoen, Hyvinkään ja Hämeenlinnan sopimukset ovat jatkoa edellisille sopimuksille. Kotkan sopimus on seitsemän vuoden mittainen ja Kauhajoen, Hyvinkään sekä Hämeenlinnan sopimukset ovat viisivuotisia. Kuhmon sopimus on uusi ja pituudeltaan vuoden mittainen.

Kuvia:

Lisätietoja:

Timo Paavilainen, yksikönjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 569 106, timo.paavilainen@yit.fi
Mika Terhelä, yksikönjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 040 840 2538, mika.terhela@yit.fi
Sanna Kaje, Sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä, joka luo vetovoimaisempaa ja kestävämpää kaupunkiympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. YIT rakentaa asuntoja, toimitiloja ja infrastruktuuria, kehittää kokonaisia alueita sekä tarjoaa kuluttajille asumisen ratkaisuja. YIT:llä on yli 100 vuoden kokemus ja vahva markkina-asema: Suomessa se on suurin asuntojen rakentaja ja Venäjällä merkittävin ulkomainen asuntorakentaja. Suomessa YIT on myös yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista. Yhtiö työllistää yli 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2012 yhtiön liikevaihto oli noin 2,0 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi