• YIT Oyj/

YIT loikkasi 10 sijaa ylöspäin tekniikan alan opiskelijoiden ihannetyönantajana

YIT OYJ Lehdistötiedote 8.6.2018 klo 09:00

YIT menestyi myös tänä vuonna hyvin Universumin opiskelijatutkimuksessa kivuten sijalle kuusi tekniikan alan opiskelijoiden ihannetyönantajana. Viime vuoteen verrattuna nousua oli peräti 10 sijaa.

”Olemme todella iloisia ja ylpeitä sijoituksesta ja noususta. Nuorten osaajien kasvattaminen rakennusalalle on ollut strateginen valintamme jo vuosia. Pitkäjänteinen opiskelijoihin satsaaminen, henkilöstön kehittäminen ja monipuoliset uramahdollisuutemme näkyvät houkuttelevuudessamme työnantajana”, sanoo YIT:n rekrytointi- ja resurssipäällikkö Timo Piili.

Rakennusalan työnantajana YIT on toiseksi halutuin sekä tekniikan että luonnontieteiden opiskelijoiden joukossa.

”Olemme mielissämme myös tästä sijoituksesta. YIT ja Lemminkäinen yhdistyivät helmikuun alussa, ja yhdistämme parhaillaan toimintatapojamme. Yhdistyminen avaa henkilöstöllemme paljon uusia mahdollisuuksia. Yhdessä olemme jatkossa entistäkin houkuttelevampi työnantaja”, Piili toteaa.

Rakennusalan opinnoissa harjoittelukokemus on kullanarvoista, kun opinnoissa saatua teoriaa pääsee viemään käytäntöön. Tänä vuonna YIT tarjoaa noin 1 000 nuorelle harjoittelu- tai kesätyöpaikan haastavien tehtävien parissa, innostuneessa työyhteisössä.

Esimerkiksi YIT:n suurin rakennushanke, Helsingin Pasilassa sijaitseva Triplan työmaa työllistää opiskelijoita kokonsa mukaisesti. Tänä vuonna Triplassa työskentelee peräti 72 kesätyöntekijää.

Rakennusalan opintoja syventävä YIT Opinnot -ohjelma on Suomessa käynnissä tällä hetkellä seitsemässä ammattikorkeakoulussa ja yhdessä yliopistossa.

YIT on myös käynnistänyt yhteistyössä Haaga-Helian ja Metropolian kanssa Suomessa YIT Opinnot Tradenomi -ohjelman, jossa liiketalouden ja tietotekniikan tradenomiopiskelijoiksi tuovat työmaiden hyödyksi logistiikka-, IT-, markkinointi-, viestintä- ja kielitaitonsa sekä talousmaailman tuntemuksen.

Lisätietoja:

Timo Piili, rekrytointi- ja resurssipäällikkö, YIT Oyj, puh. 040 573 3254, timo.piili@yit.fi

Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2017 pro forma -liikevaihtomme oli yli 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi

Avainsanat: