YIT:ltä uusi ratkaisu asuntokaupan pullonkaulaan

YIT tuo uuden ratkaisun asuntokaupan pullonkaulaan, vanhan asunnon myyntiin. Asunnon ostaja voi tehdä YIT:n kanssa kaupat uudesta asunnosta 5000 eurolla, minkä jälkeen hänellä on neljä kuukautta aikaa myydä vanha asunto. Kun vanha asunto on myyty, uudesta asunnosta tehdään loppukaupat. Jos vanha asunto ei mene kaupaksi, ostaja voi purkaa uuden asunnon kaupan ja hänen kulukseen jää 5000 euroa.

Asuntomarkkinoille syntyy patoutunutta kysyntää kuluttajien epävarmuuden takia.

”Vaikka monella olisi tarve vaihtaa asuntoa esimerkiksi elämäntilanteen muuttuessa, ei uutta kotia uskalleta ostaa, ennen kuin on varmuus vanhan myynnistä”, kuvaa tilannetta markkinointipäällikkö Johanna Lehto YIT:ltä.

Uusi kauppatapa madaltaa kynnystä kodinvaihtoon, kun riski kahden asunnon loukusta poistuu.

”Toisaalta erityisesti iäkkäät ihmiset eivät halua myydä vanhaa kotiaan, ennen kuin tietävät minne muuttavat. Nyt asiakas voi varmistaa, ettei sopivaa kotia tarjota muille sillä aikaa, kun vanha asunto on myynnissä”, Johanna Lehto jatkaa.

YIT tukee asunnonvaihtoa maksamalla lisäksi vanhan asunnon välityspalkkion, kun kodinvaihtaja käyttää kiinteistövälittäjänä YIT:n yhteistyökumppania. Etu koskee kaikkia muuttovalmiita ja tämän vuoden loppuun mennessä valmistuvia YIT Koteja. Vaihtoehdot löytyvät sivuilta yitkoti.fi/kodinvaihto.

yitkoti.fi/kodinvaihto

Johanna Lehto, markkinointipäällikkö, YIT Rakennus Oy, p. 040 849 8386, johanna.lehto@yit.fi