• YIT Oyj/

YIT myi Bisnespaja Avia –toimitilakiinteistön OP Vuokratuotto -erikoissijoitusrahastolle

Report this content

YIT on solminut sopimuksen Vantaan Aviapoliksessa sijaitsevan Work & Trade –konseptin mukaisen toimitilakiinteistö Bisnespaja Avian myymisestä. Ostaja on OP Vuokratuotto –erikoissijoitusrahasto.

Kaupan kohteena on noin 5 000 kerrosneliömetrin kokoinen, kaksi rakennusta käsittävä Work & Trade (W&T) –konseptin mukainen toimitilakiinteistö. Kohde valmistui marraskuussa 2013. Tikkurilantien varressa sijaitseva kiinteistö sisältää monipuolisia tiloja pienille ja keskisuurille yrityksille vetovoimaisella alueella. Kiinteistö on varustettu energiatehokkailla taloteknisillä järjestelmillä ja käyttäjäkohtaisella kulutusmittauksella. Tarvittava lämmitys- ja jäähdytysenergia tuotetaan maalämmöllä.

”Pieniä ja keskisuuria yrityksiä varten kehitetty Work & Trade -konsepti mahdollistaa tilojen joustavan muunneltavuuden yritysten tarpeisiin. Tilat soveltuvat logistiikka-, tuotanto-, liike- ja toimistotiloiksi tai näiden yhdistelmäksi. Tällaisille tiloille on paljon kysyntää Vantaan alueella”, kertoo Logistiikkarakentaminen -yksikön johtaja Jukka Hanhilahti YIT:ltä.

”Kauppa toteuttaa OP-Vuokratuotto erikoissijoitusrahaston strategiaa sijoittaa asuntojen lisäksi myös laadukkaisiin toimitilakohteisiin. Usealle vuokralaiselle pitkäaikaisilla sopimuksilla vuokrattu kohde tarjoaa vakaan tuoton omistajalleen”, toteaa kiinteistösijoitusjohtaja Pia Lindborg rahaston neuvonantajana toimivasta Pohjola Kiinteistösijoitus Oy:stä.

Kuvalinkki:

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Timo Lehmus, Toimitilat-liiketoimintaryhmän johtaja, YIT Rakennus Oy, puh 0400 409 181, timo.lehmus@yit.fi

Avainsanat: