YIT MYI FENNIALLE KAUPPAKESKUKSEN JOENSUUSSA

LEHDISTÖTIEDOTE           30.11.2009 klo 14.00

YIT MYI FENNIALLE KAUPPAKESKUKSEN JOENSUUSSA

YIT Rakennus Oy myi Keskinäinen vakuutusyhtiö Fennialle 30.11.2009 Joensuussa sijaitsevan kauppakeskuksen. Sopimuksen kokonaisarvo on noin 25,5 milj. euroa kauppakeskuksen muodostaman yhtiön velat ja varallisuus huomioiden.

Joensuun Shopping Centerin peruskorjaus sekä laajennusosa valmistuivat loppuvuonna 2008. Noin 15 000 m2 suuruinen kauppakeskus sijaitsee Joensuun ydinkeskustassa ja siellä toimii muun muassa Anttilan tavaratalo, K-Supermarket, KappAhl, Dressman ja Alko. YIT ja tanskalainen kiinteistösijoittaja ovat purkaneet vuonna 2007 solmimansa sopimuksen Joensuun Shopping Centeriä koskien.

Lisätietoja antavat: Seppo Martikainen, johtaja, Transaktiot, YIT Rakennus Oy, puh. 020 433 2905, seppo.martikainen@yit.fi Timo Rantala, kiinteistösijoitusjohtaja, Fennia ja Henki-Fennia, puh. 010 503 5414 Eliisa Anttila, viestintäjohtaja, Fennia, puh. 010 503 6961

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2008 YIT:n liikevaihto oli 3,9 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 25 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.yit.fi