• YIT Oyj/

YIT MYI KAUPPAKORTTELI ATOMIN ENGLANTILAISELLE KIINTEISTÖSIJOITUSYHTIÖ BOULTBEELLE

LEHDISTÖTIEDOTE   2.5.2007

YIT MYI KAUPPAKORTTELI ATOMIN ENGLANTILAISELLE KIINTEISTÖSIJOITUSYHTIÖ           BOULTBEELLE

YIT Rakennus Oy on myynyt Riihimäellä sijaitsevan kaupunkikeskustahankkeen, Kauppakortteli Atomin, englantilaiselle kiinteistösijoitusyhtiö Boultbeelle. Kokonaisuus on laajuudeltaan noin 25 000 m2, ja se toteutetaan useassa eri vaiheessa. Kokonaiskauppasumma on yhteensä noin 80 milj.euroa.

Kauppakortteli Atomi on eräs Suomen suurimmista kaupunkikeskustan kehittämishankkeista tällä hetkellä.Koko alueen laajuus on noin 40 000 m2, mukaan lukien Osuuskauppa Hämeenmaan rakennuttama Prisma-keskus. Alueelle toteutetaan monipuolinen kaupan, vapaa-ajan ja kulttuurin keskittymä sekä julkisen liikenteen matkakeskus.

Kauppakortteli Atomin rakentamisen ensimmäinen vaihe on jo käynnissä. Marraskuussa 2007 valmistuvat YIT:n rakentama Prisma-keskus sekä YIT:n itse kehittämä ja rakennuttama kauppakeskus Elektroni. Prisma-keskusta täydentävään Elektroniin muuttaa muotiin keskittyneitä liikkeitä. Tilat on jo valtaosin vuokrattu.

Kauppakortteli Atomin rakentamisen seuraavissa vaiheissa toteutetaan Riihimäen matkakeskuksen ja kodinsisustamiseen painottuvan Retail Park Neutronin tilat.

MATKAKESKUKSEN TOIMISTOTILOJEN PÄÄVUOKRALAISEKSI RIIHIMÄEN KAUPUNKI

Riihimäen kaupunki ja YIT Rakennus ovat allekirjoittaneet vuokrasopimuksen, jolla kaupunki ottaa käyttöönsä Matkakeskuksen toimistotilat. Samaan yhteyteen rakennetaan kaupungin omistukseen tulevat liityntäpysäköinnin tilat sekä uusi linja-autoasema lähi- ja kaukoliikenteelle. Matkakeskukseen tulee myös monipuolisia liiketiloja.

ENGLANTILAINEN KIINTEISTÖSIJOITTAJA LUOTTAA SUOMEN KIINTEISTÖMARKKINOIHIN

Boultbee on yksi Euroopan nopeimmiten kasvavista kiinteistösijoitusyhtiöistä yksityisellä sektorilla. Boultbee on avannut kiinteistösijoittamisen Pohjoismaissa ostamalla viimeisimmän 18 kuukauden aikana erityyppisiä kiinteistöjä Suomessa ja Ruotsissa. Yhtiö omistaa ja johtaa noin 80 kiinteistöihin liittyvää yritystä ympäri Eurooppaa, mukaan lukien Kampin kauppakeskus Helsingissä, jonka Boultbee osti 345 miljoonalla eurolla vuonna 2006.

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

Lisätietoja: YIT Rakennus Oy, Seppo Martikainen, Johtaja Transaktiot, puh. 020 433 2905, seppo.martikainen@yit.fi

YIT Rakennus Oy, Hannu Lokka, Yksikönjohtaja, puh. 020 433 2552, hannu.lokka@yit.fi Boultbee, EFM Suomi Oy, Toimitusjohtaja Tuomas Sahi, puh.0400 907 877, tuomas.sahi@kamppi.fi