YIT myi kiinteistöjä Tapiolalle Riihimäellä

LEHDISTÖTIEDOTE            19.12.2008 klo 12.00

YIT myi kiinteistöjä Tapiolalle Riihimäellä                                       YIT Rakennus Oy myi 19.12.2008 Tapiola KR III Ky -kiinteistörahastolle Riihimäen keskustassa sijaitsevat Kauppakortteli Atomiin kuuluvat kiinteistöt, Retail Park Neutronin ja Matkakeskuksen liike- ja toimistorakennuksen. Kaupan kokonaisarvo   on noin 39 milj.euroa. Kauppaan kuuluvien rakennusten laajuus on yhteensä noin   16.000 m2.                                                                        YIT on aiemmin saattanut loppuun Atomi-kortteliin kuuluvan Kauppakeskus          Elektronin myynnin englantilaiselle Boultbeelle ja toteuttanut Prisma-keskuksen  Osuuskauppa Hämeenmaalle.                                                         Lisätietoja antavat:                                                             YIT                                                                              Seppo Martikainen, johtaja, Transaktiot, puh. 020 433 2905,                      seppo.martikainen@yit.fi                                                         Kiinteistö-Tapiola                                                               Vesa Immonen, toimitusjohtaja, puh. 09 453 3412, vesa.immonen@tapiola.fi

YIT Oyj

Veikko Myllyperkiö Viestintäjohtaja

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2007 YIT:n liikevaihto oli 3,7 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 27 000. YIT:n osake noteerataan OMX Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä. www.yit.fi Tapiola KR III Ky on vaihtuvapääomainen kiinteistöpääomarahasto, joka sijoittaa toiminnallisesti modernisoitaviin usean käyttäjän liiketiloihin sekä kauppakeskuksiin. Rahaston tavoitekoko on 340 miljoonaa euroa.

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi