YIT MYI SAKSALAISELLE RAHASTOLLE BUSINESS PARK SAFIIRIN ESPOON MATINKYLÄSTÄ

SIJOITTAJAUUTINEN               22.12.2011 klo 9.30

YIT MYI SAKSALAISELLE RAHASTOLLE BUSINESS PARK SAFIIRIN ESPOON MATINKYLÄSTÄ

YIT Rakennus Oy on solminut 21.12.2011 kauppasopimuksen Espooseen Iso Omenan viereen sijoittuvasta Business Park Safiirista. Ostaja on saksalainen rahasto, joka tiedottaa kaupasta itse omalla tiedotteellaan myöhemmin. Kaupan arvo on noin 50 milj. euroa.

- Kulunut vuosi on näyttänyt, että uudet kansainväliset rahastot ovat kiinnostuneita pohjoismaisista markkinoista ja haluavat sijoittaa tuottaviin kohteisiin myös Suomessa, toteaa sijoittajatoiminnasta vastaava johtaja Seppo Martikainen YIT:n toimitilarakentamisesta.

Business Park Safiirin kokonaislaajuus on valmistuessaan noin 14 000 m2. Safiirin pääkäyttäjiksi pitkäaikaisilla vuokrasopimuksilla tulevat teknologiayhtiö Outotec Oyj ja HUS, joista Outotec vuokraa huomattavan osan eli noin 75 prosenttia tiloista. Lisäksi Safiiriin sijoittuu pienempiä vuokralaisia. Safiirin rakentaminen on aloitettu ja se valmistuu kahdessa osassa. Ensimmäinen vaihe kattaa noin 8 800 m2 ja se valmistuu maalikuussa 2012. Noin 5 300 m2 suuruinen toinen vaihe käynnistyy maaliskuussa 2012 ja valmistuu kesäkuussa 2013. Safiirille haetaan kultatason kansainvälistä LEED-sertifiointia.

Ostajan neuvonantajina toimivat Newsec Advice ja Asianajotoimisto Castren & Snellman. Myyjän juridisena neuvonantajana toimi Asianajotoimisto Krogerus Oy.

Lisätietoja:
Seppo Martikainen, johtaja, transaktiot, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 460 913, seppo.martikainen@yit.fi
Jarkko Pakkala, yksikön johtaja, toimistorakentamispalvelut, YIT Rakennus Oy, puh. 040 830 7204, jarkko.pakkala@yit.fi

Virva Salmivaara
Viestintäjohtaja

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi