YIT myy Avia Line III -toimistokiinteistön Vantaalla

SIJOITTAJAUUTINEN                                  2.11.2015 KLO 14.00

YIT myy Avia Line III -toimistokiinteistön Vantaalla

YIT on allekirjoittanut sopimuksen Vantaalla sijaitsevan Avia Line III -toimistokiinteistön myynnistä OP-Vuokratuotto-erikoissijoitusrahastolle. Sopimuksen kokonaisarvo on yli 8 miljoonaa euroa. Avia Line III valmistui kesällä 2013 ja sen lähes 3 300 neliömetrin tiloista on vuokrattu noin 80 %.

Avia Line III kuuluu Avia Line -toimistorakennusten kokonaisuuteen hyvien kulkuyhteyksien päässä lentokentän tuntumassa, Aviapoliksen yritysalueen ytimessä. Avia Linen tilaratkaisut on suunniteltu joustamaan yritysten tarpeiden mukaan. Avia Line III:ssa on panostettu erityisesti tilojen toimivuuteen ja akustiikkaan, minkä ansiosta tilat soveltuvat hyvin avokonttoriksi. Avia Line III:lle on myönnetty platinatason LEED-ympäristösertifikaatti.

"Avia Line III on jaettavuudeltaan ja toiminnallisuudeltaan nykyaikainen kiinteistö, joka täydentää hyvin OP-Vuokratuoton toimitilatarjontaa erityisesti pienille ja keskisuurille yrityksille", toteaa Markku Mäkiaho , Pohjola Kiinteistösijoitus Oy:n toimitusjohtaja.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje , sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, 050 390 6750,  sanna.kaje@yit.fi
Seppo Martikainen , johtaja, transaktiot, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 460 913,  seppo.martikainen@yit.fi

Sanna Kaje
Johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A

Jakelu:  NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet,  www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä kahdeksassa maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi