YIT myy Avia Line III -toimistokiinteistön Vantaalla

SIJOITTAJAUUTINEN                                  2.11.2015 KLO 14.00

YIT myy Avia Line III -toimistokiinteistön Vantaalla

YIT on allekirjoittanut sopimuksen Vantaalla sijaitsevan Avia Line III -toimistokiinteistön myynnistä OP-Vuokratuotto-erikoissijoitusrahastolle. Sopimuksen kokonaisarvo on yli 8 miljoonaa euroa. Avia Line III valmistui kesällä 2013 ja sen lähes 3 300 neliömetrin tiloista on vuokrattu noin 80 %.

Avia Line III kuuluu Avia Line -toimistorakennusten kokonaisuuteen hyvien kulkuyhteyksien päässä lentokentän tuntumassa, Aviapoliksen yritysalueen ytimessä. Avia Linen tilaratkaisut on suunniteltu joustamaan yritysten tarpeiden mukaan. Avia Line III:ssa on panostettu erityisesti tilojen toimivuuteen ja akustiikkaan, minkä ansiosta tilat soveltuvat hyvin avokonttoriksi. Avia Line III:lle on myönnetty platinatason LEED-ympäristösertifikaatti.

"Avia Line III on jaettavuudeltaan ja toiminnallisuudeltaan nykyaikainen kiinteistö, joka täydentää hyvin OP-Vuokratuoton toimitilatarjontaa erityisesti pienille ja keskisuurille yrityksille", toteaa Markku Mäkiaho, Pohjola Kiinteistösijoitus Oy:n toimitusjohtaja.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Seppo Martikainen, johtaja, transaktiot, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 460 913, seppo.martikainen@yit.fi

Sanna Kaje
Johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä kahdeksassa maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2017 yhdistetty vuotuinen liikevaihtomme oli yli 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi