YIT myy BW Tower -toimistokiinteistön Lahdessa

SIJOITTAJAUUTINEN                                  17.3.2015 KLO 16.00

YIT myy BW Tower-toimistokiinteistön Lahdessa

YIT on myynyt Lahdessa sijaitsevan BW Tower-toimistokiinteistön ja sen yhteyteen rakennettavan robottiparkin Keskinäinen Vakuutusyhtiö Fennialle, Aktia Henkivakuutus Oy:lle ja Metallityöväen liitto ry:lle.  Sopimuksen kokonaisarvo on noin 22 miljoonaa euroa, josta noin puolet kirjataan vuoden ensimmäisen neljänneksen liikevaihtoon valmius- ja vuokrausasteiden mukaisesti. BW Tower valmistuu syksyllä 2015.

BW Tower on Lahden matkakeskuksen yhteyteen rakennettava kahdeksankerroksinen toimistokiinteistö, jonka vuokrattava pinta-ala on noin 7 700 neliömetriä. Kiinteistön vuokrausaste on yli 90 %, ja päävuokralaisia ovat muun muassa Lahden kaupungin Tilakeskus ja Lahden Pysäköinti Oy. Kohteelle haetaan LEED Platinum -sertifikaattia, joka on kansainvälisesti tunnustettu merkki siitä, että rakennus on ympäristövastuullinen, tehokas ja tarjoaa terveellisen työskentely-ympäristön.

Lisätietoja antaa:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Seppo Martikainen, johtaja, transaktiot, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 460 913, seppo.martikainen@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi