YIT myy BW Tower -toimistokiinteistön Lahdessa

SIJOITTAJAUUTINEN                                  17.3.2015 KLO 16.00

YIT myy BW Tower-toimistokiinteistön Lahdessa

YIT on myynyt Lahdessa sijaitsevan BW Tower-toimistokiinteistön ja sen yhteyteen rakennettavan robottiparkin Keskinäinen Vakuutusyhtiö Fennialle, Aktia Henkivakuutus Oy:lle ja Metallityöväen liitto ry:lle.  Sopimuksen kokonaisarvo on noin 22 miljoonaa euroa , josta noin puolet kirjataan vuoden ensimmäisen neljänneksen liikevaihtoon valmius- ja vuokrausasteiden mukaisesti. BW Tower valmistuu syksyllä 2015.

BW Tower on Lahden matkakeskuksen yhteyteen rakennettava kahdeksankerroksinen toimistokiinteistö, jonka vuokrattava pinta-ala on noin 7 700 neliömetriä. Kiinteistön vuokrausaste on yli 90 %, ja päävuokralaisia ovat muun muassa Lahden kaupungin Tilakeskus ja Lahden Pysäköinti Oy. Kohteelle haetaan LEED Platinum -sertifikaattia, joka   on kansainvälisesti tunnustettu merkki siitä, että rakennus on ympäristövastuullinen, tehokas ja tarjoaa terveellisen työskentely-ympäristön.

Lisätietoja antaa:

Sanna Kaje , sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, 050 390 6750,  sanna.kaje@yit.fi
Seppo Martikainen , johtaja, transaktiot, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 460 913, seppo.martikainen@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu:  NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet,  www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä – asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme lähes 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2014 liikevaihtomme oli noin 1,8 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi