YIT MYY OMIA OSAKKEITA OSANA ABB:LTÄ OST

YIT MYY OMIA OSAKKEITA OSANA ABB:LTÄ OSTETUN BUILDING SYSTEMS - LIIKETOIMINNAN RAHOITUSJÄRJESTELYJÄ

YIT-Yhtymä Oyj:n hallitus on 29.8.2003 päättänyt varsinaisen yhtiökokouksen 13.3.2003 antaman valtuutuksen perusteella luovuttaa myytäväksi enintään 567 500 yhtiön hallussa olevaa omaa osaketta Helsingin Pörssin järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä osana yhtiön tekemän ABB Building Systems -liiketoimintakaupan rahoitusjärjestelyjä. Osakkeet luovutetaan sopivin erin tämän päätöksen Osakeyhtiölain 7:5 §:n mukaisen julkistamisen jälkeen. Osakkeet luovutetaan kukin vähintään niiden luovutushetken mukaiseen käypään arvoon, joka määräytyy Helsingin Pörssin järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä.

Yhtiökokouksen antama valtuutus on merkitty kaupparekisteriin ja se on voimassa 13.3.2004 saakka. Valtuutus koskee enintään 567 500 osaketta. Luovuttaminen on valtuutuksen mukaisesti mahdollista muutoin kuin siinä suhteessa, jossa osakkeenomistajalla on etuoikeus hankkia yhtiön omia osakkeita. Edelleen valtuutuksen mukaan osakkeet voidaan luovuttaa myymällä ne Helsingin Pörssin järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä.

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

YIT tarjoaa teknisen infrastruktuurin investointi- ja kunnossapitopalveluita kiinteistö- ja rakennusalalle, teollisuuteen ja tietoliikenteeseen. Konsernin palvelut kattavat kaikilla toimintasektoreilla hankkeiden koko elinkaaren. YIT:n päämarkkina-aluetta ovat Pohjoismaat, Baltian maat ja Venäjä.
YIT:n kansainvälistymisen strategiana on YIT Building Systemsin markkina-aseman vahvistaminen Pohjoismaissa ja YIT Rakennuksen ja YIT Primatelin markkina-aseman vahvistaminen Baltian maissa ja Venäjällä. YIT:n osake on noteerattu Helsingin Pörssissä 4.9.1995 lähtien. Osake noteerataan päälistalla toimialaryhmässä Muut palvelut.

Lisätietoja antavat: Konsernijohtaja Reino Hanhinen, YIT-Yhtymä Oyj, puh. 020 433 2454, reino.hanhinen@yit.fi Varatoimitusjohtaja Esko Mäkelä, YIT-Yhtymä Oyj, puh. 020 433 2258, esko.makela@yit.fi Sijoittajasuhdepäällikkö Petra Thorén, YIT-Yhtymä Oyj, puh. 020 433 2635, petra.thoren@yit.fi

JAKELU: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli lähes 1,8 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi