YIT MYY SAKSALAISELLE HANSAINVESTILLE KIINTEISTÖN ESPOON KOSKELOSSA

LEHDISTÖTIEDOTE  1.12.2008  KLO 15.00

YIT MYY SAKSALAISELLE HANSAINVESTILLE KIINTEISTÖn ESPOON KOSKELOSSA

YIT Rakennus Oy myi 1.12.2008 HANSAINVEST Hanseatische Investment GmbH;lle Espoon Koskelossa sijaitsevan uudisrakennuksen closing-ehtojen täyttymisen myötä. Koskelo Trade Park koostuu kolmen kiinteistön kokonaisuudesta, joista kaksi ensimmäistä on jo toteutettu. HANSAINVEST omistaa Koskelo Trade Parkin ensimmäiset vaiheet, sisältäen myös hankkeen käynnistäneen, peruskorjatun kiinteistön.

Koskelo Trade Parkin toinen vaihe, noin 5 500 m2:n uudisrakennus, on valmistunut marraskuussa 2008 ja kohteen vuokralaiset ovat jo muuttaneet kiinteistöön. Kolmannen vaiheen, noin 8 300 m2:n suuruisen kiinteistön rakennustyöt ovat edenneet runkovaiheeseen ja sen on määrä valmistua kesällä 2009. Suuri osa tiloista on jo vuokrattu.

YIT laajentaa myös viereiselle tontille Trade Park -konseptiaan, jossa pienemmät yritykset saavat suuren yrityksen edut tila- ja palveluratkaisujen osalta. Kuhunkin rakennukseen sijoittuu useita pienempiä käyttäjiä.

Lisätietoja: YIT Seppo Martikainen, johtaja, transaktiot, puh. 020 433 2905, seppo.martikainen@yit.fi

HANSAINVEST Nils Keggenhoff, Senior Manager Acquisitions & Sales, puh. + 49 (0)151 16 74 46 55, nils.keggenhoff@hansainvest.de

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, ammattilehdet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2007 YIT:n liikevaihto oli 3,7 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan OMX NASDAQ Helsinki Oy:ssa. Lisätietoja: www.yit.fi

HANSAINVEST is one of the leading real estate administrators in Germany, offering customers comprehensive services for real estate management, administration of buildings and real estate funds. HANSAINVEST is a integral part of the SIGNAL IDUNA Group, one of the largest insurance and financial organisations in Germany.