• YIT Oyj/

YIT myy toimisto- ja logistiikkakiinteistön Vantaalla Aberdeenin hallinnoimalle rahastolle

YIT OYJ Sijoittajauutinen 24.1.2017 klo 13.00

YIT on allekirjoittanut sopimuksen Vantaan Viinikkalaan rakennettavan toimisto- ja logistiikkahankkeen myynnistä Aberdeen Asset Managementin hallinnoimalle Aberdeen European Balanced Property Fund -rahastolle. Sopimuksen kokonaisarvo on noin 35 miljoonaa euroa. Hanke valmistuu keväällä 2018.

Kiinteistö sijaitsee Kehä III:n ja Helsinki-Vantaan lentokentän välissä YIT:n kehittämällä K3 Logistics -alueella. Rakennuksen kokonaislaajuus on noin 25 000 neliömetriä ja sen vuokralaiseksi tulee Wihuri Oy Aarnio.

“Olemme erittäin tyytyväisiä uusimpaan hankintaamme Suomessa. Se korostaa rahaston strategiaa investoida korkealuokkaisiin, matalariskisiin, kestävän tulovirran tarjoaviin kiinteistöihin”, kertoo Gert-Jan Kapiteyn, Aberdeen European Balanced Property Fund -rahaston Fund Manager.

”Tulevaisuuden logistiikkakeskus jatkaa modernilla tavalla Wihurin pitkää tarinaa elintarviketukkurina täydentäen samalla YIT:n kehittämää laajaa K3:n työpaikka-aluetta”, toteaa Heikki Lähdesniemi, hankekehityksen päällikkö YIT:ltä.

”Neuvottelut sijoittajan ja käyttäjän kanssa sujuivat erittäin hyvässä hengessä ja jatkamme nyt ilolla tämän merkittävän hankkeen toteutuksen loppuun saattamista”, sanoo Timo Lehmus, liiketoimintaryhmän johtaja YIT:ltä.

Lisätietoja antavat:

Hanna Jaakkola, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 040 5666 070, hanna.jaakkola@yit.fi

Timo Lehmus, Omaperusteinen liiketoiminta -liiketoimintaryhmän johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 409 181, timo.lehmus@yit.fi

Hanna Jaakkola

Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi

Avainsanat:

YIT